اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تاکید بر استقلال کانون‌های وکلا و همکاری قوه قضاییه با آن‌ها

معاون اول قوه قضاییه گفت: با تاکید بر اینکه استقلال کانون های وکلا و استقلال وکیل یک اصل است چرا که ملازمه با دادرسی عادلانه دارد، گفت: وکیل در مقام دفاع، استقلال دارد.

تاکید بر استقلال کانون‌های وکلا و همکاری قوه قضاییه با آن‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه عصر امروز در دیدار با رئیس هیأت مدیره کانون وکلای مرکز ضمن تبریک به مناسبت انتخاب هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز، با تاکید بر اینکه استقلال کانون های وکلا و استقلال وکیل یک اصل است چرا که ملازمه با دادرسی عادلانه دارد، گفت: وکیل در مقام دفاع، استقلال دارد.

وی ادامه داد: یک وکیل باید بتواند به صورت حرفه‌ای و آزادانه از موکل خود دفاع کند و هیچ مرجعی نباید این استقلال را نقض کند. نهاد وکالت قوی، قانونمدار و مستقل می‌تواند پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: لازم است همه وکلا، کانون ها و قوه قضائیه تلاش کنند که نوع نگرش بر وکیل در کشور ارتقاء یابد و این موضوع در میان عموم شهروندان نهادینه شود که جایگاه وکیل همان قاضی است و به خدماتی که این صنف به عموم مردم جامعه ارائه می‌دهند، توجه شود.

حجت‌الاسلام مصدق بیان کرد: قوه قضائیه آمادگی دارد تا همکاری و تعامل بیشتری با کانون های وکلای دادگستری در موضوعات مختلف از جمله حل مسائل ومشکلات مربوط به کار آموزی در محاکم، توجه به رویکردهای نوین فن‌آوری‌های الکترونیکی و اصلاح آیین‌نامه ها و قوانین موجود در حوزه وکالت داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: خود انتظامی و نظارت درون سازمانی از ویژگی‌های مهم کانون وکلاست و اگر به طور موثر و کارآمد اعمال شود، بسیاری از مشکلات نهاد وکالت مرتفع و انتظارات مردم برآورده می شود.

وی افزود: قوه قضاییه به هیچ عنوان بنای مداخله در امور داخلی کانون وکلا را ندارد و در عین حال برای ارتقای جایگاه نهاد وکالت و رفع مشکلات آن آمادگی دارد.

حسن صفادوست رئیس جدید کانون وکلای مرکز، محمد شاه‌محمدی و سهیل نظری به‌عنوان نواب رئیس این کانون ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه تفاهم و همکاری با قوه قضاییه به برخی از مشکلات و انتظارات کانون وکلا از قوه قضاییه از جمله افزایش ظرفیت کارآموزی در محاکم، اصلاح آیین نامه لایحه استقلال وکلا، راه اندازی، ارتقا و بهره برداری از سامانه‌های الکترونیک، لزوم احترام به شأن و جایگاه وکلا در مراجع قضایی اشاره کردند و معاون اول قوه¬قضاییه نیز بر آمادگی دستگاه قضایی برای بررسی و حل این مشکلات تأکید کرد.     

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول