اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نیشابور ۲۶۰ حافظ قرآن کریم دارد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور با اشاره به فعالیت ۴ موسسه قرآنی و ۱۳ خانه قرآن در این شهرستان گفت: در حال حاضر نیشابور ۲۶۰ حافظ قرآن کریم دارد.

نیشابور ۲۶۰ حافظ قرآن کریم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام مجید سماواتی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغات ما در حوزه قرآن و عترت است، اظهار کرد: در حال حاضر ۴ موسسه قرآنی و ۱۳ خانه قرآن در حوزه فعالیت‌های قرآنی و آموزش های تخصصی قرآن فعالیت دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور با اشاره به اینکه این شهرستان ۲۶۰ حافظ قرآن کریم دارد، افزود: ۸۰۰ قرآن آموز در قالب ۱۰ خانه قرآن مستقر در روستاهای این شهرستان مشغول فراگیری قرآن هستند.

وی با اشاره به دعوت هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی متشکل از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه ابراز کرد: هدف از این اقدام شناسایی بانوان قرآنی و در مرحله بعد آموزش و تدبر بانوان است، به طوری که هم اکنون ۲۰۰ نفر تحت پوشش قرار دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور با اذعان به اینکه در خصوص راه اندازی خانه قرآن در سطح روستاها محدودیتی نداریم، خاطر نشان کرد: نگاه مردم نیشابور قرآنی است و تاسیس مدرسه شبانه‌روزی رایگان حفظ قرآن کریم با ۵۰ نفر که در مدت یکسال حافظ کل قرآن می‌شوند توسط اداره اوقاف نیشابور گام بسیار موثری در این راستا است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ کانون فرهنگی در نیشابور ابراز کرد: از مجموع ۴۰۰ روستای نیشابور، تنها در سطح ۸۰ روستای بالای ۲۰۰ خانوار ۱۲۰ طلبه فعال داریم.

حجت‌الاسلام سماواتی با بیان اینکه امروز در جنگ نرم قرار داریم، لذا باید فضای مجازی را هم قبول کنیم، تصریح کرد: باید فضای مجازی فیلتر شود که افراد از هر گروه سنی وارد فضای مجازی نشوند. بنابراین تا زمانی که بتوانیم جامعه را در فضای اجتماعی و فرهنگی به رشد برسانیم باید فضای مجازی فیلتر باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول