اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ثبت نام ۸۸۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۲/ مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شود

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر عدم تمدید مهلت ثبت‌نام مرحله اول کنکور 1402 از پایان این زمان تا امشب خبر داد و گفت: تا کنون ۸۸۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام ۸۸۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۲/ مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شود

علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ به دلخواه خود می‌­توانند در یک یا هر دو آزمون شرکت کنند، کارنامه صادره برای نمره کل داوطلب در هر آزمون تا ۲ سال معتبر و برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه قابل استفاده است. افزود: ثبت نام برای مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ از ۸ آبان آغاز شده است و پس از ارائه فرصت مجدد، امشب چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

وی گفت: تا کنون بیش از ۸۸۰ هزار داوطلب در سه گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و دو گروه شناور هنر و زبان‌های خارجی، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند.

کریمیان با بیان اینکه دروس عمومی در آزمون کنکور سراسری مورد امتحان به صورت تستی نخواهد بود و به جای آن نمرات دروس عمومی بصورت سوالات تشریحی در معدل امتحانات نهائی وزن مشخصی خواهد داشت، افزود: در آزمون کنکور سراسری صرفا دروس اختصاصی در هر گروه آزمایشی مورد امتحان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول