اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه رایگان است

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه، از رایگان شده عمل جراحی کاشت حلزون شنوای برای کودکان زیر سه سال در مرکز کاشت حلزون شنوایی این مرکز خبر داد.

کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جواد امینی‌سامان رییس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، از رایگان شده عمل جراحی کاشت حلزون شنوای برای کودکان زیر سه سال از سوی دولت خبر داد.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه راه‌اندازی شده که تا مردادماه امسال مبلغی از بیماران برای جراحی گرفته می‌شد که خوشبختانه چند ماهی‌ست عمل به صورت رایگان انجام می‌شود.

 رییس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه ادامه داد: کاشت حلزون شنوایی برای بیمارانی انجام می‌شود که سن آن‌ها کمتر از سه سال است و کاهش شنوایی مطلق یا ناشنوایی دارند، فرق آن با سمعک در این است که یک وسیله الکترونیکی است که در داخل گوش کار گذاشته می‌شود و مستقیما روی عصب شنوایی تأثیر دارد.

وی اضافه کرد: با رایگان شدن عمل کاشت حلزون در کرمانشاه از این پس بعد از شناسایی نوزادان نیازمند کاشت حلزون می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای شنوایی خود را به دست آورند این بیماران ابتدا باید توسط کمیسیون پزشکی تأیید شوند تا در لیست عمل جراحی قرار گیرند و با ارسال اسم افراد به وزارتخانه، پروتز برای آن‌ها تهیه می‌شود.

امینی‌سامان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹ کاشت حلزون در این مرکز صورت گرفته که پس از کاشت به مدت ۱۰۰ جلسه به صورت رایگان ویزیت می‌شوند تا تجزیه و تحلیل صداها روی این افراد صورت گیرد.

وی در پایان، گفت: مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام خمینی (ره)  کرمانشاه علاوه بر بیماران این استان بیماران استان‌های لرستان، کردستان و ایلام نیز خدمات‌رسانی دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول