اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جوانان ایده‌پرداز سازندگان ایرانِ قوی

سرپرست توسعه مدیریت استانداری گیلان با بیان اینکه خودباوری و اعتماد به جوانان راهکار حل مشکلات است، گفت: با استفاده از علم و دانش و فناوری‌های نوین می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

جوانان ایده‌پرداز سازندگان ایرانِ قوی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رضایی‌ صوفی صبح امروز در دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه داشتن ایران قوی با توجه به نوآوری و فناوری مهیا خواهد شد، اظهار کرد: توسعه زیست بوم نوآوری، اجرا و فرایندها و بروز و اجرای این گونه برنامه‌های فناورانه را بایستی در سفرهای مردم ببینیم.‌

وی با بیان اینکه در گیلان گره‌هایی وجود دارد که بایستی به دست دانشمندان این سرزمین باز شود، گفت: در بحث تولیدات علمی اگر به سمت بهره‌برداری سوق داده نشود راه را بیراهه رفتیم و در صد افزایش شرکت‌های دانش بنیان این را نشان می‌دهد که درآینده می توانیم از تولیداتی که داریم بهره ببریم.

سرپرست توسعه مدیریت استانداری گیلان با اذعان به اینکه فعالیت‌های بسیار مطلوبی در راستای علم و فناوری در گیلان انجام  شده، افزود: با استفاده از علم و دانش و فناوری‌های نوین می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

رضایی صوفی با بیان اینکه خودباوری و اعتماد به جوانان راهکار حل مشکلات است، گفت: باید باور ما به جوانان و دانشمندان بیشتر باشد، ما شاهد رشد سریعی در تولیدات علمی هستیم و در عرصه فناوری نیز موفقیم، امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد توسعه چشم‌گیری در این حوزه باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این همایش اظهار کرد: فرهنگ مجموعه‌ای از عقیده‌ها، ارزش‌ها، رفتارها و نهادهای مرتبط است که روش زندگی افراد یک جامعه را مشخص می‌کند.

سازمان‌های تخصصی افراد کارآفرین را دور هم جمع کنند

مصطفی کریمیان اقبال، با بیان اینکه نوآوری در بستر فیزیکی و سخت‌افزاری شکل نمی‌گیرد، گفت: توسعه فرهنگ و نوآوری نیازمند زمان است و سازمان‌های تخصصی باید افراد کارآفرین را دور هم جمع کنند تا این افراد در کنار هم باعث ایجاد توسعه شوند.

وی با اذعان به اینکه یک روح جمعی فراتر از روح ما وجود دارد که این عناصر منجر به ایجاد یک پهنه شده که اکو سیستم در آن شکل می‌گیرد، افزود:این اکوسیستم حتماََ نباید مختص شهر بزرگ باشد، ممکن است اکوسیستمی که پیش بیاید مربوط به شهرهای کوچک باشد که در آن ارتباط وجود داشته است مانند هر فرایند بیولوژیک ایجاد شرایط محیطی-فرهنگی برای نوآوری کلیدی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه شهری که منتور فرهنگی نداشته باشد امکان ایجاد اکوسیستم در آن کمتر است، گفت: باید از تجربه‌های موفق دیگران مانند حاجی برخوردار که کارخانه پارس شهاب یا پارس خزر متعلق به اوست؛ حاجی ایرونی، اولین شخصی بود که نوآوری در صنعت کفش را در کشور ایجاد کرد (کفش ملی) و برادران خیامی در صنعت خودرو و یا خانواده لاجوردی‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع غذایی استفاده کنیم.

کریمیان اقبال بر شبکه‌سازی در اکوسیستم براساس کتاب جنگل بارانی تأکید کرد و افزود: بدون فرهنگ رشد خطی است و با فرهنگ رشد تصاعدی خواهد بود و اما اگر تنوع فرهنگی نداشته باشیم امکان اکوسیستم بسیار کم است پس از از تنوع فرهنگی استقبال کنیم، براساس کتاب جنگل بارانی، تعدد زیستی، تنوع زیستی، تلاقی زیستی، خلق زیستی و در نهایت تکامل زیستی داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول