اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امنیت و مبارزه با مهاجرت غیر قانونی محور رایزنی مقامات قرقیزستان و ترکیه

در دیدار رئیس جمهور قرقیزستان و وزیر کشور ترکیه اجرای توافقات بین دو کشور در زمینه تامین امنیت عمومی، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و سایر زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

امنیت و مبارزه با مهاجرت غیر قانونی محور رایزنی مقامات قرقیزستان و ترکیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه که طی سفر رسمی به این کشور وارد شده دیدار کرد.

در این دیدار با توسعه بیشتر همکاری‌های عملی و اجرای توافقات بین قرقیزستان و ترکیه در زمینه تامین امنیت عمومی، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و سایر زمینه‌های مرتبط تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور قرقیزستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر کشور ترکیه خاطرنشان کرد که سفر وی به تقویت همکاری‌های دوجانبه بین سازمان‌های مجری قانون دو کشور کمک می‌کند.

وی اظهار داشت:  ترکیه برای ما یک کشور برادر و یک دوست قابل اعتماد است و قرقیزستان برای همکاری با ترکیه اهمیت ویژه‌ای قائل است.

جباراف ابراز اطمینان کرد که روابط دوجانبه از جمله بین دو وزارتخانه  تقویت خواهد شد و این امر در دیدارها و مذاکرات اخیر با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تاکید شده است.

وزیر کشور ترکیه نیز به نوبه خود از استقبال گرم و مهمان نوازی تشکر و سلام رئیس جمهور کشورش را نیز ابلاغ کرد.

وی گفت که به همراه همکاران قرقیزستان مذاکرات گسترده‌ای در مورد همکاری در حوزه‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر انجام شد..

سویلو اطمینان داد که طرف ترکیه آماده است تا مشارکت راهبردی را در همه زمینه‌های همکاری با در نظر گرفتن دستورات سران دو کشور تعمیق بخشد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول