اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خبر خوب| امکان برگزاری مراسم ازدواج جوانان در مراکز فرهنگی، ورزشی و ... دولتی

فرماندار زنجان در راستای آسان کردن بخشی از فرآیند ازدواج جوانان از ایجاد امکان برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... دولتی خبر داد.

خبر خوب| امکان برگزاری مراسم ازدواج جوانان در مراکز فرهنگی، ورزشی و ... دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز خالقی، فرماندار شهرستان زنجان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان زنجان، ضمن اشاره به تشکیل کمیته‌های سامان ازدواج در شهرستانها، یکی از مهمترین سیاست‌های این کمیته را مانع‌زدایی و کاهش موانع ازدواج برای جوانان از طریق کاهش هزینه‌های آغاز زندگی دانسته و در راستای آسان کردن بخشی از فرآیند ازدواج جوانان از ایجاد امکان برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... دولتی خبر داد.

فرماندار زنجان یکی از مهمترین مسائل کلان کشور و به تبع آن شهرستان زنجان را کاهش آمار ازدواج و در پی آن میزان زاد و ولد دانست و با بیان این نکته که ادامه چنین روندی می‌تواند منجر به بروز پدیده پیری جمعیت در آتیه نه چندان دور در کشور شود، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی بایستی با حساسیت مضاعفی به اینگونه مشکلات ورود کرده تا در سایه برنامه‌ریزی مطلوب، تعامل و هم افزایی همگانی، از بروز مسائل قابل پیش بینی در آینده جلوگیری نمایند.

وی ضمن اشاره به اینکه کاهش میزان آمار ازدواج هشداری است برای تمامی مسئولان، اضافه کرد: آسان کردن امر ازدواج به عنوان یک مقوله زیربنایی در حوزه پایداری جمعیت جوان جامعه، بایستی جزو اولویت های کاری و حساس تمامی ارگانها به حساب آید.

خالقی افزود: افزایش آمار ازدواج که مستلزم ایجاد بسترهای مناسب و آسان کردن تمهیدات آن می باشد، امری فرابخشی است که نیازمند همکاری همه جانبه تمامی دوایر دولتی در شهرستان است.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان زنجان با اشاره به اینکه زنجان در زمینه اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در سطح کشور پیشرو بوده و قدمهای امیدبخشی در این راستا برداشته شده است، از متولیان مربوطه امر خواست تا نسبت به تامین مسکن افراد مجرّد هم اقدامات موثری برداشته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان زنجان افزود: ارتقای شاخص آمار ازدواج می تواند بطور چشمگیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود بنابراین می‌طلبد تا با عزمی همگانی و تعامل همه جانبه دوایر دولتی، در این راستا حرکت کرده و خوش درخشید.

خالقی ضمن تاکید بر اینکه برای حل مشکل جوانان در زمینه ازدواج بایستی با آنان همزاد پنداری کرده و هم دغدغه شویم، از دبیرخانه کمیته سامان ازدواج شهرستان زنجان خواست تا با اتخاذ تمهیدات و راهکارهای اساسی و مشوقانه، بسترهای خرید و تامین جهیزیه و امکانات با نازل ترین قیمت و شرایط پرداخت مناسب برای جوانان را فراهم کنند.

فرماندار زنجان با اشاره به نقش کلیدی خیّرین در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، از مسئولان حاضر اکیداً خواست تا در راستای شناسایی خیّرین و جذب ظرفیت آنان در آسان کردن امر ازدواج برای جوانان، اقدامی جدی بعمل آورند.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول