اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کاهش ولادت و ازدواج طی ۱۰ سال اخیر در آبیک

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک از میزان کاهش ولادت و ازدواج و افزایش مرگ و میر و طلاق و 30 درصد نیازهای پلیسی مردم این شهرستان در قالب نزاع و درگیری سخن به میان آمد.

کاهش ولادت و ازدواج طی ۱۰ سال اخیر در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در این جلسه گفت: از فرماندار شهرستان آبیک درخواست می شود یکی از معاونین خود را در خصوص ساماندهی اعتبارات فرهنگی تعیین کنند تا در جای خود هزینه شود.

وی بر راه اندازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرهای قشلاق، زیاران و خاکعلی تاکید کرد و افزود: با برنامه ریزی و داشتن برنامه های فرهنگی می توان در این شهرها گام های موثری برداشت.

خسته شدن مردم از دین حرف گزافی است

سرهنگ مهدی صادق‌پور در این جلسه اظهار کرد: تمام نظام سلطه بسیج شده‌اند که نظام اسلامی و انقلاب نباشد که باید گفت حقیقتا با ایران قوی مشکل دارند.

وی افزود: امروزه برخی افراد در تحلیل‌ها بیان می‌کنند که گسست فرهنگی بین نسل جدید و قدیم و ایجاد شده اصلا این گونه نیست و در پیاده‌روی اربعین شاهد بودیم که با شکوه بزرگی برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک ادامه داد: این موضوع که بگوییم مردم از دین خسته‌اند گزاف و بیهوده است، خیلی از ناکارآمدی‌ها در انتصابات، شرایط اقتصادی و فرهنگی موجب شده اوضاع بر مردم سخت شود. گرچه با بادهای امروزی برای نظام اسلامی اتفاقی نخواهد افتاد.

صادق‌پور با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه حوزه تربیتی و پرورشی و نداشتن راهکارها برای موضوعات فرهنگی و پرورشی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی 13 آبان امسال بیشتر مردم شرکت کرده بودند و دانش‌آموزان کمتر حضور داشتند.

این مسئول نظامی تصریح کرد: اینکه پول از شهرداری گرفته شود و در مدارس برنامه‌ای اجرا و جایزه داده شود مانند قرص مسکن است و نیاز است مسئولان در مدارس حضور یابند.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک افزود: در اغتشاش اخیر دو مصدوم داشتیم که یک نفر تا مرز شهادت رفت.

صادق‌پور ادامه داد: نیاز است در مساجد جوانان فعالیت پررنگ داشته باشند و از ظرفیت واحدهای صنعتی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش‌آموزان استفاده شود.

وی اضافه کرد: مقوله کشف حجاب از زمان مشروطه بوده، زمان پهلوی قوت گرفت، در دوران جنگ مسکوت ماند و امروز دوباره سر باز کرده که طرز تفکر قشر خاصی از جامعه بوده که با دین مشکل داشتند.

این مسئول نظامی خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت های شهرستان آبیک باید برای ارتقاء مسائل فرهنگی استفاده کرد.

۳۰ درصد نیازهای پلیسی مردم مربوط به نزاع و درگیری است

سرهنگ بهروز لامعی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: ۲۳ درصد نیازهای پلیسی در جرایم علیه اشخاص و اموال است و ۳۰ درصد نزاع و درگیری، ۶.۵ درصد تهدید و پنج درصد اختلاف خانوادگی است که این آمارها نشان دهنده خلا آموزشی و مسائل فرهنگی است که به آن توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه های متفاوت فرهنگی در محلات جرم خیز اجرا شود، افزود: رد پای ضعف اعتقادی و آموزشی در ناهنجاری های اجتماعی کاملا مشهود است.

این مسئول انتظامی با اشاره به حضور دانش آموزان در اغتشاش اخیر شهرستان آبیک ادامه داد: بعضا نوجوانان خواسته های سنگینی داشتند که خطرناک است و باید مجدانه پیگیر رفتارهای آنان بود و اگر جدی گرفته نشوند مجددا باید شاهد حضور آنها در کف خیابان ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک اضافه کرد: اتفاقات اخیر در شهرستان آبیک دستخوش کم کاری های سالهای گذشته بود که بیانگر عدم توجه به مسائل فرهنگی توسط متولیان امر است و دروازه بان فعلی در جامعه دستگاه قضایی و انتظامی هستند.

کاهش ولادت و ازدواج در آبیک

قاضی داود قلعه قوند رئیس دادگستری شهرستان آبیک در این جلسه فرهنگ را پل ارتباطی نسل گذشته و آینده و مبدا تمام سعادت ها و بدبختی ها ذکر و بیان کرد: حاکمیت و حکومت وظیفه تامین سعادت دنیوی و اخروی جامعه را بر عهده دارد.

وی افزود: فرهنگ با لسان نیست بلکه تربیت عملی مهم است و با زبان و شعار امکان پذیر نیست.

این مسئول ادامه داد: مردم بهترین ناظر و قاضی هستند و بهترین مردم را داریم و بهتر متوجه می شوند مسئولان چقدر اهل شعار و عمل هستند و باید با مردم روراست باشند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک به تشریح وقایع حیاتی چهار گانه در این شهرستان پرداخت و بیان کرد: میزان ولادت و ازدواج در شهرستان آبیک طی ۱۰ سال گذشته کاهش و میزان مرگ و میر و طلاق افزایش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول