اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضریب‌نفوذ گاز در روستاهای کردستان به 98 درصد رسید/اتمام گازرسانی به روستاهای استان تا پایان نیمه اول 1402

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ۹۸ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند که تا پایان نیمه اول سال آینده روستاهای باقی‌مانده نیز گازرسانی می‌شوند.

ضریب‌نفوذ گاز در روستاهای کردستان به 98 درصد رسید/اتمام گازرسانی به روستاهای استان تا پایان نیمه اول 1402

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به برخورداری 98 درصد روستاهای کردستان از گاز طبیعی، اظهارکرد: تنها گازرسانی به ۱۳۷روستا در استان باقی مانده که تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ عملیات گازرسانی به این تعداد روستا هم به تمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضریب پوشش گاز طبیعی در استان را ۱۰۰ درصد ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 3.5 میلیارد مترمکعب گاز در استان مصرف می‌شود و در پیش بودن فصل سرد سال تصریح کرد: مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی مصرف گاز در نقاط سردسیر ضروری است.

فعله‌گری یادآورشد: در چهار ماه پایانی سال مصرف گاز در استان کردستان ۶ برابر افزایش می‌یابد.

به گفته وی، ۸۵ درصد سوخت نیروگاه‌های کشور از طریق گاز تامین می‌شود، در راستای پیشگیری از  مواجهه با نارسایی و افت فشار گاز و بمنظور تامین گاز مورد نیاز مردم برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه در استان کردستان حدود هفت درصد در بخش خانگی و صنعتی و چهار درصد در بخش نیروگاهی افزایش مصرف گاز داریم، گفت: در نیروگاه سنندج که چندان نیز به استانداردهای جهانی نزدیک نیست، روزانه چهار میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شود.

فعله‌گری تصریح کرد: متأسفانه برخی از ادارات نسبت به تجهیز موتورخانه‌ها و سرویس‌های سالیانه آن اقدام نمی‌کنند و همین موارد باعث افزایش مصرف گاز خواهد شد.

انتهای پیام/2330/85

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول