اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

لزوم تمرکز بیشتر بر شهرستان‌های مشکل‌دار در حوزه ازدواج و طلاق


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: استان ها در مدت باقی مانده از سال کارگاه های آموزشی را بر اساس آیین نامه و اطلس ازدواج و طلاق کشور و با اولویت ۱۹۳ شهرستان مشکل دار برگزار کنند.

لزوم تمرکز بیشتر بر شهرستان‌های مشکل‌دار در حوزه ازدواج و طلاق

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس؛  حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر در نشست تخصصی با کارشناسان امور جوانان استان ها که بعدازظهر امروز ۱۷ آبان ماه در اردوگاه شهید باهنر استان تهران برگزار شد، با اشاره به تکلیف قانونی وزارت ورزش و جوانان در آموزش های پیش از ازدواج، اظهار داشت: بر اساس کتابچه روند تحولات ازدواج و طلاق کشور، ۱۹۳ شهرستان دچار مشکل هستند که باید تمرکز را روی این نقاط بیشتر کنیم و کارگاه های بیشتری در این شهرستان ها برگزار کنیم.

وی با اشاره به اطلس ازدواج و طلاق کشور، اظهار داشت: تهیه و تدوین این اطلس در ایران بی همتاست به طوری که وزارت کشور و کمیسیون اجتماعی مجلس پس از ارائه ما از این اطلس استفاده می‌کنند.

متقی فر با بیان این که اثرگذاری در شهرستان‌های کوچک بسیار بیشتر است، افزود: خواهش من این است که در مدت باقی مانده از سال، کارگاه‌های آموزشی را بر اساس آیین نامه و اطلس ازدواج و طلاق با اولویت ۱۹۳ شهرستان مشکل دار برگزار کنید.

وی در خصوص مراکز و دفتر مشاوره ازدواج و خانواده نیز گفت: از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره حدود هشت هزار اسم روانشناس گرفتیم و روانشناسان هر استان را به ادارات کل ورزش و جوانان استان ها معرفی کردیم تا از آنها برای ایجاد دفتر مشاوره دعوت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: در شهرستان های کوچک ایجاد مرکز مشاوره امکان پذیر نیست اما ایجاد دفتر مشاوره شدنی است و تا پایان امسال حتما باید در ۱۹۳ شهرستان مشکل دار در ازدواج و طلاق حداقل یک دفتر مشاوره ایجاد شود.

وی ادامه داد: در موضوع بند الف تبصره ۱۸ ( تسهیلات اشتغال زایی ) ۱۵ درصد تسهیلات اشتغال زایی وزارت کار به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافته که از این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای ایجاد و توسعه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده اختصاص یافته است.

متقی فر گفت: مراکز مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان به اذعان دستگاه های نظارتی از بهترین مراکز مشاوره کشور هستند.

وی در خصوص قرارگاه جمعیت و فرزندآوری هم توضیح داد: در این حوزه هم استان ها باید گروه های فعال در حوزه جمعیت و فرزند آوری اعم از سمن های وزارت ورزش و جوانان، سمن های وزارت کشور، گروه های جهادی و مردمی و... را شناسایی و سپس توانمندسازی کنند.

او تصریح کرد: در مرحله بعدی، یک رویداد جامعه پرداز اجرا می‌شود که اولین رویداد به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد و در نهایت این گروه ها حمایت و شبکه سازی خواهند شد که مقرر است ۳۰ درصد بودجه ما به حمایت از این گروه ها اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در پایان با تاکید بر مستند سازی و گزارش از فعالیت های انجام شده در استان ها، افزود: عزیزان در استان ها حتما از همه فعالیت های انجام شده گزارش و مستندات تهیه کنند تا بتوانیم از عملکرد آنها حمایت کنیم.

در ادامه این نشست، کارشناسان امور جوانان استان‌ها دیدگاه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول