اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام پناهیان: خوی چپاولگری آمریکا برای نسل جوان تبیین شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمریکا به دنبال آن است که همگان ضعیف و برده او باشند که این خوی چپاولگری آمریکا باید برای نسل جدید تبیین شود.

حجت‌الاسلام پناهیان: خوی چپاولگری آمریکا برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ظهر امروز در اجلاسیه شهدای ورزش و جوانان استان که در آستانه برگزاری کنگره ملی 6090 شهید قم در سالن همایش فرهنگسرای جوان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ورزش‌هایی که در دین اسلام تحسین و به آن توصیه شده تیراندازی است که این ورزش برخلاف برخی رشته‌های دیگر نیازمند دقت و تمرکز است.

وی عنوان کرد: دستورات دین هنوز در بسیاری از عرصه‌های جامعه ورود پیدا نکرده، در حالی که از دستورهای دینی در زمینه‌های مختلف می‌توان بهره برد و طلاب و روحانیون در این زمینه مسئولیت خطیری دارند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس دیدیم که دین چگونه به یاری کشور آمد و رزمندگان با تکیه بر باورهای دینی پا به این عرصه گذاشتند و در نهایت به پیروزی دست یافتند.

وی گفت: سیاست در نظر امام علی(ع) از نماز مهمتر است؛ چرا که در زمان حضرت افرادی نماز را به اشتباه می‌خواندند اما امیرالمومنین(ع) تاکید داشتند که باید حکومت اصلاح شود که در این صورت نماز اشتباه افراد نیز درست خواهد شد.

پناهیان افزود: امروز مساجد باید تیم های ورزشی داشته باشند و رهبر معظم انقلاب نیز به ترویج زندگی اجتماعی بین افراد تاکید کردند و تربیت نیز باید به گونه‌ای باشد که افراد در برابر ظالمان و مستکبران سکوت نکنند و ایستادگی به خرج دهند.
 
وی با اشاره به برخی از ورزش‌ها که دارای فرهنگ دینی و ایرانی هستند، مطرح کرد: ورزش زورخانه‌ای از جمله ورزش‌هایی است که ارزش‌های والای انسانی در آن ترویج می‌شود؛ باید اینگونه ورزش‌ها را توسعه داد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان از دین و ارتباط با خداوند انگیزه و الهام می‌گرفتند در صورتی که در برخی از ارتش‌های جهان این اقدام را ممنوع می‌دانند.

وی ادامه داد: مهمترین ارزشی که دین دارد موضوع مراقبت و رعایت تقوا است و قرآن ارزش هر فردی را به ایمان وی منوط می‌کند.

این کارشناس مذهبی گفت: دین در حقیقت قدرت است و انسان باید قدرتمند شود و در عین قدرت نسبت به رعایت دستورات الهی سر فرود آوردن ارزش است.

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال آن است که همگان ضعیف و برده او باشند که این خوی چپاولگری آمریکا باید برای نسل جدید تبیین شود و این انقلاب اسلامی بود که در این مسیر سرسپرده نبوده که البته در این مسیر قوی بودن شرط ضروری است.

پناهیان خاطر نشان کرد: در تربیت دینی عقب ماندگی داریم و برنامه‌ای در این زمینه دیده نمی‌شود که در این راستا انتقاداتی به آموزش و پرورش و حوزه علمیه وارد است.

انتهای پیام/۷۸۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول