اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور 90 ناشر در قم

جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در آستانه کنگره ملی شهدای استان قم با حضور 90 ناشر و عرضه بیش از 6 هزار عنوان کتاب در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) شهر مقدس قم برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور 90 ناشر در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار مهدی کبیری‌پور ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در سالن جلسات ساختمان آموزشی آیت‌الله سعیدی برگزار شد، با اشاره به اینکه این نمایشگاه هر ساله با هدف معرفی کتب نوشته شده در حوزه دفاع مقدس و ترویج آموزه‌های مقاومت برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال شهر مقدس قم میزبان این نمایشگاه ملی خواهد بود.

وی از اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری خانه فرهنگ و کتاب در راستای برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس یاد کرد و گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه ترویج فرهنگ کتابخوانی  در میان اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان است.

 

جانشین فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از 19 تا 27 آبان در مجتمع فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدای قم برپا می‌شود و هر روزه از ساعت 9 الی 12 و از ساعت 16 الی 21 میزبان عموم علاقه‌مندان است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم و لزوم مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این کنگره ملی، عنوان کرد: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در راستای کنگره ملی شهدای استان قم دنبال می‌شود.

*برگزاری افتتاحیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور سردار سلیمانی

همچنین سرهنگ  امیر حسین جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم و مسئول نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 12 ظهر روز 19 آبان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و اختتامیه آن نیز در 27 آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 90 ناشر در 115 غرفه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بیش از 6 هزار عنوان کتاب مرتبط با موضوعات دفاع مقدس را در قالب‌های رمان، مستند، زندگینامه، تاریخ شفاهی، شعر و داستان کوتاه ارائه می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای همه سنین و سلایق مختلف درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: آثار متنوع و مرتبط با کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی از برگزاری 9 نشست تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران مجرب در حوزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، حفظ آثار دفاع مقدس، چالش‌ها و مسائل نوپدید و فرصت‌های پیش‌رو  خبرداد و گفت: این نشست‌ها در حاشیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای مخاطبان این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه رونمایی از 20 اثر جدید با هماهنگی ناشران در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس انجام می‌شود، گفت: در این نمایشگاه چند غرفه ویژه برپا می‌شود که در این غرفه‌ها آشنایی با کشورهای مقاومت، معرفی آثار تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب و نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس دنبال خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برای قشر کودک و نوجوان نیز غرفه‌های نقاشی و بازی‌های کودکانه برپا خواهد شد تا افراد بتوانند به صورت خانوادگی در این نمایشگاه ملی حضور یابند. 

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ویژه دانشجویان و طلاب تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده که در محل نمایشگاه با ارائه کارت شناسایی به آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول