اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر آشتیانی: زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران برای رشد بانوان فراهم است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بستر و زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران برای رشد و پیشرفت های بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم است تا جایی که امروز بانوان فرهیخته و دانشمند کشورمان در طرح‌های فوق تخصصی و راهبردی نظامی، نقش به‌سزایی دارند.

امیر آشتیانی: زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران برای رشد بانوان فراهم است

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست شورای عالی فرهنگی وزارت دفاع که با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نقش مادران، همسران و دختران در پیشرفت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی  ایران طی چهار دهه اخیر گفت: بانوان این سرزمین در برهه‌های گوناگون و حساس نظام از جمله دفاع از آرمان‌های انقلاب، پشتیبانی تمام عیار از جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس، حضور موثر در صحنه‌‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و مجامع علمی نشان داده‌اند، نقش زنان ایرانی در توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران با وجود تبلیغات سوء و تلاش رسانه‌های معاند بی بدیل بوده است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه «خانواده» به عنوان عقبه راهبردی نظام، در تیررس اهداف شوم و ننگین نظام سلطه قرار گرفته است، افزود: خانواده همیشه و همه جا و در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و منشاء فرهنگ‌، و تمدّن‌ بشر بوده است؛ بنابراین پرداختن به این بنای مقدّس بنیادین و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌ خود، همواره سبب اصلاح جامعه و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و گمراهی خواهد بود.
 
وزیر دفاع ضمن تشریح نقش و جایگاه رسانه‌ها و مطبوعات در جامعه و پرورش روحیه و شخصیت انسان‌ها ادامه داد: تلاش‌های صورت گرفته در طی این سال‌ها و دستاوردهای خیره کننده جمهوری اسلامی ایران که در سایه تعالیم الهی و مکتبی و در بن مایه و ضمیر خانواده‌های مسلمان ایرانی با اقدامات موثر بخش‌های مربوط  تقویت شد، امروز دشمن که تمام راه‌های نفوذ خود را در فضای امنیت و اقتدار ایران اسلامی برای سیطره بر جمهوری اسلامی بسته می‌بیند، چاره‌ای جز تغییر ارزش‌ها و اضمحلال خانواده ندارد.

وی افزود: آزادی و آزادگی در نظام جمهوری اسلامی ایران معنا و مفهوم متعالی دارد و بر پایه آن همه در یک محیط سالم می‌‌توانند با  احساس آرامش زندگی کنند. روح انسان در سایه ارزش‌های الهی رشد می‌کند، به شکوفایی می‌رسد و متعالی می‌گردد.

امیر آشتیانی با اشاره به نقش آفرینی زنان اندیشه ورز و شجاع به عنوان نمادی از مقاومت و سلحشوری در این مرز و بوم و حضور و همکاری بانوان نخبه و دانش‌آموخته ممتاز دانشگاه‌ها در صنایع پیشرفته و پیچیده دفاعی، افزود: بستر و زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران برای رشد و پیشرفت‌های زنان در عرصه‌های مختلف فراهم است تا جایی که  امروز زنان فرهیخته و دانشمند کشورمان در طرح‌های فوق‌تخصصی و راهبردی نظامی، نقش به سزایی دارند و ما در وزارت دفاع به این همکاران اندیشمند افتخار می‌کنیم.

وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: جامعه قوی در گرو خانواده قوی است و اگر خانواده با قوام، سالم و دارای انگیزه باشد، می‌توان انتظار جامعه ای قدرتمند را داشت و در این خصوص خانواده اساس و بانوان محور آن هستند.

در ادامه این نشست، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز گفت: خدا را شاکر هستیم که در بسیاری از مسائل فرهنگی وزارت دفاع پیشرو است. باید از تجربیاتی که در وزارت دفاع در مسائل فرهنگی به ویژه در بحث مشاوره خانواده وجود داشته است، استفاده شود. این امید را داریم که تعامل و هم‌افزایی لازم بین بخش‌های مختلف فرهنگی در کشورانجام شود و از کارهای موازی جلوگیری گردد.

وی تصریح کرد: بحث خانواده بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و ایشان از آن به عنوان تنگه احد یاد می‌کنند و مقصود این است که اگر توجه‌ها به این مقوله معطوف نباشد، ضربه خواهیم خورد. راهبرد ما در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری این است که بسیاری از خلاءهایی که در جامعه وجود دارد را از طریق تبیین، تشکیل و پایداری خانواده تامین کنیم.

وی ادامه داد: مسائلی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم، نشان‌دهنده این واقعیت بود که عمده توجه ما در سالیان گذشته برمسائل سخت‌افزاری همانند اقتصاد و معیشت مردم بود و دشمن توانست در جنگ نرم پیشروی کرده و در بحث هویتی خلل‌هایی هرچند کوچک را به وجود بیاورد. دشمن با جنگ شناختی بر ذهن و فکر جوانان تاثیر گذاشت و این حوادث باعث شد تا توجه و تمرکز ما به سوی این موضوعات بیشتر از گذشته برگردد.

وی اظهار داشت: توجه به مرزهای فکری و عقیدتی کمتر از مرزهای زمینی، سخت‌افزاری و فیزیکی ما نیست و مایه خوشحالی است که وزارت دفاع توجه خوبی به این مرزها نیز دارد. در تمامی حوزه‌ها به ویژه در بحث آموزش سربازان اقدامات خوبی در وزارت دفاع پیش‌بینی شده و امیدواریم شاهد نتایج مثبت و سازنده آن باشیم.

وی تصریح کرد: ما در مباحث سبک زندگی و جمعیت نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات جدی داریم. در سبک زندگی نیز در مسئله خانواده، تشکیل خانواده به ویژه در بحث مسئولیت‌پذیری در جامعه و خانواده باید بیشتر کار کنیم. امیدواریم که با نگاه خوبی که در وزارت دفاع نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی وجود دارد، از بسیاری از حملاتی که در این حوزه‌ها می‌شود پیشگیری کنیم. متاسفانه ما در موضوعات فرهنگی حالت پدافندی داریم که همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای ما شده است. ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که به صورت آفندی عملیات کنیم.

انسیه خزعلی ادامه داد: ما باید از فرصت خدمت مقدس سربازی برای آموزش‌های فرهنگی به ویژه موضوعات خانواده و مهارت‌های مورد نیاز، استفاده کنیم. برنامه‌ای که برای سربازان تهیه شده، ترغیب به ازدواج و شیوه‌های همسرداری تاکید دارد. دوره سربازی یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌‌تواند این آموزش‌ها ارائه شود.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از آسیب‌ها که در خانواده ها با آن مواجه هستیم طلاق است که این خود عاملی برای کاهش ازدواج و کم شدن جمعیت شده است. ما امیدواریم که با برنامه مشاوره‌ای که ارائه شده و معاونت زنان مراحل نهایی را طی می کند به سرعت عملیاتی شود. تجربه خوبی که در نیروهای مسلح وجود دارد می‌تواند به تکمیل این طرح کمک نماید و ما از اشتراک تجربه ها استقبال می‌کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول