اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

فعالیت ۲ هزار زنبوردار در بوشهر تولید عسل را افزایش داد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: حدود ۲ هزار زنبوردار بومی و مهاجر در استان بوشهر فعالیت می‌کنند

فعالیت ۲ هزار زنبوردار در بوشهر تولید عسل را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، افشین قطبی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به فعالیت حدود ۲ هزار زنبور دار بومی و مهاجر در استان بوشهر، اظهار داشت: تولید عسل کنار از شهریورماه در استان بوشهر آغاز شده و برداشت نیز در روزهای اخیر شروع شده است.

با اشاره به فعالیت حدود ۲ هزار زنبور دار بومی و مهاجر در استان بوشهر با اشاره به تراکم زنبورداران در مناطق کنار خیز استان بوشهر افزود: برداشت عسل کُنار از حدود ۴۱۴ کندو شامل ۱۱۴ کندوی بومی و ۳۰۰ کندوی مهاجر در این استان آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت عسل کنار از نظر عطر، طعم و خواص دارویی اعلام کرد: عسل کُنار داری مرغوبیت، بازارپسندی و ارزش اقتصادی بالایی است.

این مقام مسئول، استان بوشهر را قطب تولید عسل کنار کشور خواند و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار تن عسل کنار در استان بوشهر تولید شود که میزان تولید ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: کُنار یا سِدر با نام علمی Ziziphus spina-christi نام یک گونه از سرده کنار درخت یا درختچهٔ همیشه‌سبز یا خزان‌کننده به ارتفاع سه تا هشت متر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول