اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی: تولیدات فرهنگی و هنری ارزشمند برای نوجونان در اولویت است

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تولیدات خوبی در حوزه سینما و فرهنگی و هنری تاکنون در کشور تولید شده است، گفت: با هم‌افزایی به دنبال توزیع این آثار هستیم و در این بین حوزه نوجوانان و کودکان، انیمیشن حرف اول را می‌زند و می‌توان از این طریق پیام‌ها و موضوعات مختلفی را به این نسل منتقل کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی: تولیدات فرهنگی و هنری ارزشمند برای نوجونان در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در فضای فرهنگی و رسانه ای جامعه بحث هم افزایی در زمینه انتشار و حمایت از تولیدات هنری و فرهنگی کشور است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تولیدات خوبی در حوزه سینما و فرهنگی و هنری تاکنون در کشور تولید شده است، تصریح کرد: با هم‌افزایی به دنبال توزیع این آثار هستیم و در این بین حوزه نوجوانان و کودکان، انیمیشن حرف اول را می‌زند و می‌توان از این طریق پیام‌ها و موضوعات مختلفی را به این نسل منتقل کرد.

وی به فیلم سینمایی «لوپتو» اشاره داشت و افزود: این انیمیشن به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده و در شهرهای مختلف کشور اکران آن آغاز شده و اسم این فیلم برگرفته از عروسکی محبوب در جنوب کرمان است.

وی با اشاره به آغاز اکران فیلم سینمایی «لوپتو» در سینماهای خراسان‌جنوبی گفت: این فیلم سینمایی ارزشی و فرهنگی در سینمای شهرهای طبس، بیرجند، فردوس و قاین اکران می‌شود و بحث اکران مردمی و سینماسیار این فیلم نیز در مراکز فاقد سینما در دستور کار قرار دارد و هیچ محدودیتی برای آن نداریم.

کریمیان ادامه داد: این فیلم سینمایی به تخلیه انرژی نوجوانان کمک می‌کند و از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به دنبال این هستیم تا از ظرفیت نهادهای فرهنگی جهت دیده شدن اثر و توزیع مناسب آن استفاده کنیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: دغدغه ما این بوده تا اثر خوب هنری به خانواده‌ها ارائه کنیم و در این زمینه تجربه‌های خوبی از جمله منطقه پرواز ممنوع، آن ۲۳ نفر، موقعیت مهدی و غیره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ هزار نفر دانش‌آموز در استان داریم، افزود: این دانش‌آموزان می‌توانند از اکران فیلم سینمایی «لوپتو» بهره‌مند شوند و می‌توان با همکاری دستگاه‌های اجرایی به توزیع و نشر این فیلم کمک کرد.

کریمیان با اشاره به اکران فیلم سینمایی «لوپتو» در سه حوزه بیان داشت: حوزه هنری خراسان‌جنوبی این آمادگی را دارد تا در سه حوزه اکران رسمی، سینماسیار و اکران مردمی جهت اکران فیلم سینمایی«لوپتو» اقداماتی انجام دهد و اکران مردمی در محله‌های مختلف با کمک جشنواره مردمی عمار انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عملیات فرهنگی این بوده که کاری کنیم تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها از این اثر بهره‌مند شوند، اضافه کرد: اولویت امروز ما توسعه نشاط و شادی جهت مقابله با هیجانات و اغتشاشات اخیر است و باید به این موضوع به عنوان یک عملیات فرهنگی توجه شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول