اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

چگونه از دست زگیل‌های پوستی خلاص شویم؟

متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: به هیچ وجه زگیل پوستی را دستکاری نکنید چون ویروس را از یک ناحیه پوست به ناحیه دیگر انتقال می‌دهید.

چگونه از دست زگیل‌های پوستی خلاص شویم؟

علی ابراهیمی متخصص پوست، مو و زیبایی امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص زگیل روی پوست، اظهار کرد: عامل زگیل، ویروسی است که وارد پوست می‌شود در سلول‌های پوست می‌ماند و تحت شرتیط خاصی مانند ضعف سیستم ایمنی و خشکی پوست مقداری بیشتر رشد می‌کند.

وی گفت: خود انسان با دستکاری زگیل می‌تواند ویروس را از یک ناحیه پوست به ناحیه دیگر انتقال دهد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در توضیح راه درمان زگیل، گفت: می‌توان با دستگاه‌های مانند لیزر یا کرایو آن را بسوزانند و یا با دستگاهی مانند فریز آن را منجمد کنند البته این روش سبب تاولی می‌شود که بعد از مدتی می‌افتد و پوست مجددا ترمیم می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به خشکی پوست لب داشت و گفت: این خشکی در چند حالت اتفاق می‌افتد یکی برای افرادای که دارای پوست خشک دارند و دومین دسته افرادی هستند که تنفس دهانی دارند و مدام با بزاق دهان لب را خیس می‌کنند و از آن‌جا که در بزاق دهان آنزیم‌های وجود دارد به مخاط لب آسیب می‌رساند و دسته دیگر از مواد آرایشی استفاده می‌کنند که نسبت به آن حساسیت دارند.

ابراهیمی در خصوص درمان خشکی لب نیز، گفت: با بوم لب یا کرم‌های مرطوب‌کننده و یا چرب کننده پوست روی لب را چرب کنند این سبب می‌شود هوا از روی پوست مستقیم عبور نکند و ضایعات خشک لب ترمیم می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول