اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آغازسنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی در کردستان از فردا

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی از 18 آبان ماه جاری در استان آغاز می‌شود.

آغازسنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی در کردستان از فردا

 طالب محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی سال 1401 در شهرستان ها ومناطق تابعه استان از 18 آبان ماه جاری آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مراکز پیش دبستانی می توانند از تاریخ اعلام شده نسبت به نوبت گیری درسامانه سنجش به آدرس  https://tashkhis.csdeo.ir/ اقدام نمایند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سامانه سنجش برای نوبت‌گیری نوآموزان پیش دبستانی از تاریخ 18 آبان ماه جاری فعال می‌شود، افزود: مدیران مراکز پیش دبستانی می‌توانند با وارد نمودن کد ملی به عنوان نام کاربری ورمز ورود نسبت به نوبت گیری نوآموزان اقدام کنند.

محمدی با برشمردن برنامه سنجش بعنوان یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت بخشی در نظام‌های آموزشی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت‌بخشی نظام آموزشی است.

وی افزود: آموزش و پرورش زمینه‌ای را فراهم می‌کند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی ومحدودیت های خود بتوانند از تعلیم و تربیت صحیح در راستای ساخت جامعه بالنده و پویا بهره‌مند شوند.

وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را یکی از شیوه‌های موثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشور است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد: نقش آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش آموزان واضح است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب می‌آیند که از توانایی‌ها، نقاط ضعف و قوت، نیازها و مهارت‌های آن‌ها آگاه هستند.

محمدی در پایان با بیان اینکه براساس آمارهای جهانی بین 10 تا 15 درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی رشدی هستند، تصریح کرد: تشخیص به موقع علاوه بر اینکه از بروز و تشدید معلولیت‌ها جلوگیری می کند در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول