اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

واکنش دبیرکل کمیته ملی المپیک به کمک اعضای هیات اجرایی به فدراسیون خودشان

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: در خصوص اقدامات در مجلس و رایزنی با دولت برای بودجه سال ۱۴۰۲ با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک گزارش ارائه شد.

واکنش دبیرکل کمیته ملی المپیک به کمک اعضای هیات اجرایی به فدراسیون خودشان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه پس از پایان هفتمین جلسه هیات اجرایی، اظهار داشت: امروز‌ با حضور اکثریت اعضا جلسه هیات اجرایی برگزار و در خصوص موضوعات مربوط به کمیته ملی المپیک بحث و تبادل نظر شد.

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ابتدا نیم ساعت در مورد مباحث روز ورزش، جام جهانی قطر و نظارت های کمیته ملی المپیک و مباحث مرتبط با آن گزارش هایی را ارائه کرد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: در این جلسه بعد از مباحث خبری  ورزش، اصلی ترین موضوع یعنی اعتبارات و بودجه فدراسیون ها بود. در خصوص اقدامات در مجلس و رایزنی با دولت برای بودجه سال ۱۴۰۲ با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک گزارش ارائه شد و همچنین در خصوص پیش بینی فدراسیون ها و نیاز ها آنها نظرات مشورتی توسط اعضا داده شد. بنده و خسروی‌وفا نیز جلسات داخل و خارج از کمیته را گزارش دادیم و نقطه نظرات گرفته شد.

* درخواست برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها

وی در ادامه افزود: یکی از نگرانی های دوستان در خصوص فدراسیون هایی است که با سرپرست اداره می شوند و یا تا پایان سال دوره ریاست آنها تمام می شود و درخواست دادند تا با وزارت ورزش و وزیر ورزش جلسه بگذاریم تا انتخابات‌ها سر تاریخ برگزار شود چون برای بازی‌های آسیایی و المپیک لازم است در فدراسیون‌ها رئیس داشته باشند نه سرپرست.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: در مورد حواشی مرتبط با جریان روز ورزش در همان جلسه با وزیر ورزش که ۱۵ یا ۳۰ روز برگزار می‌شود، مباحثی مطرح شود با درخواست خسروی وفا این جلسه با وزیر انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: امروز در خصوص کمیسیون‌ها بحث شد و دو نفر از عزیزانی که برای ریاست کمیسیون‌ها گزینه بودند به دلیل مشغله کاری ابراز علاقه نکردند. همچنین ریاست کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی به دکتر پاسوار داده شد. پاسوار از مدیران ورزشی و صاحب نظر در مباحث برنامه ریزی کشور و تدوین برنامه پنجم، ششم و هفتم توسعه ورزش  است. اولین کمیسیون نیز کمیسیون فرهنگی بود که رئیس آن پیش‌تر مشخص شد.

مناف هاشمی در ادامه افزود: از جسات بعدی قرار شد در هر جلسه در مورد سه یا چهار کمیسیون تصمیم بگیریم تا یک ماه آینده کمیسیون های مهم که در دادن مشورت به رییس و دبیر کل نقش دارند، تعیین تکلیف می‌شود. در مورد موارد خارج از دستور، در مورد ورزشکاران و مربیانی که نیاز است فدراسیون ها قبل از المپیک داشته باشند، نیز تصمیم گرفته شد. 

*  تلاش کمیته  برای کسب سهمیه و مدال  در المپیک و بازی‌های آسیایی

وی با اشاره به استفاده از لژیونرها برای کسب سهمیه المپیک گفت: در مورد فدراسیون تنیس روی میز قرار شد از لژیونرهای خود در خارج از کشور برای بازی‌های آسیایی استفاده کنند و به رییس کمیته ملی المپیک اجازه دادند تا حمایت مالی بیشتری شوند تا در کسب مدال در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک موثر باشد.

دبیر کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: تمام تلاش ما برای المپیک و بازی‌های آسیایی کسب سهمیه و مدال است و هدف گذاری ما در پرداخت‌های مالی منتج به این موضوع می‌شود.

عملکرد چشمگیر ایران در عدالت جنسیتی در ورزش

وی در مورد سفر مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک به بحرین گفت: فرهادی زاد گزارشی از سمینار عدالت جنسیتی در بحرین ارائه کرد و نشان می‌دهد عملکرد ایران در عدالت جنسیتی در ورزش چشمگیر است.

وی در ادامه افزود: قرار بود امروز‌ پاکدل گزارشی از یک ماه اخیر حضور خود در آکادمی ملی المپیک را ارائه دهد که به جلسه بعدی موکول شد. چالش ها و مباحث مختلف قرار شد در جلسه بعد ارائه اعضا برنامه خود را در مورد آن بیان کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد مراسم تقدیر از هانیه رستمیان نخستین ورزشکاری که سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد، گفت: امروز در پایان جلسه هیات اجرایی از هانیه رستمیان تقدیر شد و لوح تقدیر توسط رئیس کمیته ملی المپیک و اعضا هیات اجرایی به وی اعطا شد. امیدوارم کشتی، تکواندو و وزنه برداری و تیراندازی که تجربه کسب سهمیه المپیک و کسب مدال المپیک را داشتند نیز کسب سهمیه های بهتری داشته و عملکرد بهتری در پاریس داشته باشند.

* واریز پاداش سهمیه بگیران طی 48 ساعت

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاداش هانیه رستمیان به حساب وی پرداخت شده است، گفت: پاداش همه ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب می‌کنند به حساب فدراسیون واریز می‌شود و فدراسیون‌ها موظفند در کمتر از ۲۴ یا ۴۸ ساعت این پاداش را به حساب ورزشکاران پرداخت کنند. امروز هم به صورت نمادین از خواهر گرامی رستمیان دعوت شد و حواله پاداش را به او اهدا کردیم.

مناف هاشمی در مورد دلیل غیبت رئیس فدراسیون تیراندازی در این مراسم گفت: قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی هم به دلیل کسالت ناشی از جراحت حضور در دوران دفاع مقدس عمل جراحی انجام داده‌اند و به همین دلیل در این جلسه حضور نداشتند که برای این سردار آرزوی سلامتی داریم. 

* واکنش به کمک کمیته به فدراسیونی که رئیسش عضو هیات اجرایی است

هاشمی در پاسخ به این سوال که تصمیم در خصوص پرداخت اولین کمک توسط هیات اجرایی به تنیس روی میز که عضو هیات اجرایی است و همچنین مطرح شدن بحث انتخابات فدراسیون‌ها با توجه به اینکه دوره 2 رئیس فدراسیون تا پایان سال تمام می‌شود و یک عضو نیز دوره ریاستش تمام شده است، این شائبه را ایجاد نمی‌کند که اعضا دنبال منافع رشته خود هستند،اظهار داشت: به هیچ عنوان اعضا رییس کمیته ملی المپیک و بنده این نگاه را نخواهیم داشت. به صراحت می‌گویم ما پشتیبان همه فدراسیون ها هستیم و هر فدراسیونی برای کسب مدال ایده بیاورد ما توجه و حمایت می کنیم؛ چه مربی، چه ورزشکار و چه اعزام خارج از سهمیه باشد.

وی در مورد دو موضوع تنیس روی میز خاطرنشان کرد: امروز در مورد کمک مالی دو موضوع مطرح شد که عمدا به یکی از آنها اشاره نکردم. با توجه به اینکه همه عزیزان به این نتیجه رسیدند این درخواست در کسب مدال موثر نیست از دستور جلسه خارج شد. 

از زمانی که آمدیم موارد متعددی در بحث اعزام و مربی انجام شده است، اما آن بیش از سقف اعتبارات اش دریافت کرده بود و قبلا هم به آنها کمک شده بود.  در خواست‌ها فرد چه در هیات اجرایی باشد چه نباشد بر اساس کار کارشناسی که کسب سهمیه و مدال است، تصمیم گرفته می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول