اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: تهدید خاصی علیه امنیت انتخابات میان‌دوره نیست

سخنگوی کاخ سفید گفت که مسئولان اجرایی انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا، هیچ تهدید معتبر و خاصی را علیه امنیت انتخابات روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، گزارش نکرده‌اند.

کاخ سفید: تهدید خاصی علیه امنیت انتخابات میان‌دوره نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم ادعاهای مقامات اطلاعاتی و سیاسی آمریکا مبنی بر تلاش روسیه و چین برای دخالت در انتخابات میان‌دوره کنگره این کشور، کاخ سفید اما وجود تهدید معتبر در این زمینه را رد کرد.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که مسئولان اجرایی انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا، هیچ تهدید معتبر و خاصی را علیه امنیت انتخابات روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، گزارش نکرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژان-پی‌یر در این‌باره توضیح داد: «مسئولان اجرایی به ما گزارش داده‌اند که هیچ تهدید معتبر و خاصی را در این مرحله شناسایی نکرده‌اند. به رئیس جمهور [جو بایدن] نیز درباره فضای تهدید گزارش داده شده و دستور دادند که تمام گام‌های مناسب برای تأمین امنیت و ایمنی آراء برداشته شود».

وی درباره اظهارات «یِوگِنی پریگوژین» تاجر روسی که گفته بود در انتخابات آمریکا دخالت کرده و به این کار ادامه می‌دهد، نیز گفت که از اینگونه صحبت‌ها غافلگیر نشده‌اند.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: «این صحبت‌ها چیز جدید یا غافلگیرکننده‌ای به ما نمی‌گویند. واضح و مبرهن است که اشخاص وابسته به پریگوژین خواسته‌اند که بر انتخابات‌ها در سراسر جهان از جمله ایالات متحده اثر بگذارند».

پیش از این، مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده بودند که دولت‌های چین و روسیه در حال برنامه‌ریزی دخالت در انتخابات میان‌دوره کنگره و انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هستند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول