اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خبرگزاری فرانسه: 11 اسقف سابق فرانسوی به آزار و اذیت جنسی متهم شدند

مقام ارشد کلیسای فرانسه گفت که 11 اسقف سابق فرانسوی، از جمله اسقف سابق شهر «بوردو» به آزار و اذیت جنسی در طول دوره کاری خود متهم شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه: 11 اسقف سابق فرانسوی به آزار و اذیت جنسی متهم شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقامات ارشد کلیسای فرانسه روز دوشنبه گفت که ۱۱ اسقف سابق فرانسوی، از جمله اسقف سابق شهر «بوردو» متهم به آزار جنسی در طول دوره کاری خود شده‌اند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» اسقف سابق بوردو  اعتراف کرده که ۳۵ سال پیش به یک نوجوان تجاوز کرده است. «ژان پیر ریکارد» اسقف سابق بوردو که سال ۲۰۱۶ توسط «پاپ فرانسیس» رهبر کالتولیک‌های جهان به عنوان «کاردینال» انتخاب شد، اعتراف کرده است که یک نوجوان ۱۴ ساله را سال‌های قبل مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد.

ریکارد در سال ۲۰۱۹ به عنوان اسقف بوردو بازنشسته شد، اما همچنان یک کاردینال است واین  سمت معمولا مادام العمر حفظ می‌شود. کاردینال مقام رسمی کلیسا و بالاترین مقام کاتولیک‌ها پس از پاپ است.

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌هد که که ۲۱۶۰۰۰ کودک زیر سن قانونی طی ۷ دهه گذشته توسط اسقف‌ها و کشیش‌ها مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند، این رقم با احتساب دعاوی علیه اعضای غیر روحانی کلیسا، مانند معلمان مدارس کاتولیک، به ۳۳۰۰۰۰ می‌رسد.

کمیسیونی که این گزارش را تهیه کرد ه» تلاش‌ها برای محافظت از اسقف‌ها و کشیش‌ها  برابر تعقیب قضایی را محکوم کرده و از کلیسا خواسته  به قربانیان غرامت بپردازد.

«دو مولین بوفور» اسقف اعظم شهر «رنس» در شمال شرقی فرانسه دراین باره گفت که همه متهمان با پیگرد قانونی یا اقدامات انضباطی کلیسا روبرو خواهند شد.

این گزارش حاکیست، جایگاه کلیساها در فرانسه سال گذشته با یافته‌هایی در زمینه آزار گسترده کشیش‌ها،و اعضای غیر روحانی کلیسا مربوط به دهه پنجاه میلادی  متزلزل شد.

این در حالی است که اسقف‌های فرانسوی در جنوب غربی فرانسه برای نشست پاییزی خود گرد هم می‌آیند و در آن قصد دارند در مورد راه‌هایی برای بهبود ارتباطات و شفافیت در مورد اتهامات آزارهای جنسی بحث کنند.

چندی قبل  پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان با تحقیق درباره اتهامات جنسی علیه مقامات کلیساهای کانادا از جمله یک اسقف ارشد مخالفت کرد. دفتر پاپ در واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی رایزنی‌های مربوطه، پاپ فرانسیس اعلام کرد شواهد کافی برای انجام تحقیقات درباره تعرض جنسی اسقف [مارک] اولت وجود ندارد.»

«اولِت» اسقف ارشد کانادایی که در سفر اخیر پاپ به این کشور او را همراهی می‌کرد از سوی دستیار خود که در سال ۲۰۰۸ دختری ۲۳ ساله بود به تعرض جنسی متهم شد.

این اتهام بخشی از دو پرونده قطور است که ۱۹۳ قربانی آزار جنسی علیه ۱۱۶ عضو جامعه «برادران مدارس مسیحی فرانسوفون کانادا» تشکیل داده‌اند. در حال حاضر پیشبرد این پرونده‌ها بر عهده یک قاضی حوزه «کِبِک» است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول