اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

هزینه مبادله در اقتصاد ایران باید کاهش یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه جدید بانک ملت با بیان اینکه هزینه مبادله در اقتصاد ایران بالاست، گفت: هزینه مبادله باید برای فعالان اقتصادی کاهش یابد و اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر شود.

هزینه مبادله در اقتصاد ایران باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیداحسان خاندوزی امروز در مراسم رونمایی از سامانه بانک ملت و خدمات الکترونیکی جدید این بانک با نام فرابانک، گفت: یکی از حقوق اولیه مشتریان بانک‌ها اطلاع از جزئیات قراردادها بین مشتری و بانک است که باید این قراردادها در دسترس قرار گیرند و قراردادهای الکترونیک یکی از مزایایی که دارد، در دسترس مشتریان بانک قرار دارد.

وی افزود: هزینه مبادله در اقتصاد ایران بالاست و باید از طریق شفافیت، هزینه‌های مبادله کاهش پیدا کند و کمترین اصطکاک سیستمی بین مشتری و بانک‌ها وجود داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هر چه هزینه مبادلات و زحمت مشتریان را کاهش دهیم، مبادلات سرعت و رونق بیشتری می‌گیرد.

وی همچنین ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی باید پیش‌بینی‌پذیر و در دسترس باشد و هزینه دعاوی، قراردادها و هزینه مبادله کاهش پیدا کند که باید افزایش رضایت‌مندی فعالان اقتصادی و مردم خواهد شد.

خاندوزی، بانکداری دیجیتالی را نیاز کنونی جامعه عنوان کرد و گفت: باید فناوری بانکداری با اکوسیستم دیجیتال همراه شود.

وی به راه‌اندازی سامانه ستاره که در شبکه وثیقه‌گذاری بین بانک و بازار سرمایه است،‌اشاره کرد و گفت: این سامانه گام مهمی در جهت دیجیتال‌سازی ابزارها به شمار می‌رود.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: بانک‌های تجاری از محل کاهش هزینه‌های مبادلاتی و کاهش هزینه غیربهره‌ای در شبکه بانکی باید به دنبال افزایش سود و اصلاح ترازنامه خود باشند. همچنین هزینه تمام شده پول برای شبکه بانکی باید کاهش پیدا کند و هزینه‌های غیربهره‌ای بانک‌ها به سمت کاهش سوق پیدا کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بهره‌مندی از فناوری‌های دیجیتال در بانک در کشور فراهم است، اظهار داشت: با این وجود سامانه‌های موجود بانک نسبت به این ظرفیت شبکه بانکی عقب است و باید سامانه‌های دیجیتال بیشتر و آسان تری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول