اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حسینی: استفاده مطلوب از زبان هنر یک امر ضروری است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در زمانه‌ای که دیگران برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی از ابزار هنر و رسانه استفاده می‌کنند ما هم باید پیشرفته‌ترین ابزارهای هنری و رسانه‌ای را با محتوای مناسب و سازگار با فرهنگ ایرانی - اسلامی خود عرضه کنیم و استفاده مطلوب از زبان هنر یک امر ضروری است.

حسینی: استفاده مطلوب از زبان هنر یک امر ضروری است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با حضور در بوستان ولایت به تماشای نمایش بزرگ میدانی «جهان بانو» به کارگردانی حسن بزرا نشست.

حسینی در حاشیه تماشای نمایش جهان بانو با تهیه کننده و کارگردان و برخی از عوامل این نمایش دیدار و ضمن قدردانی از زحمات آنان اظهار داشت: جهان بانو اثر هنری تاثیرگذار و بسیار ارزشمندی است که در آن آیات و مضامین قرآنی در قالب هنر به زیبایی به نمایش در آمده است‌. در این اثر هنری از جلوه‌های نور،  تصویر، آهنگ و موسیقی به نحو مطلوب استفاده شده و فرم و قالب و مضمون و محتوای آن برای مخاطب بسیار جذاب است و جا دارد که اینگونه نمایش‌ها در شهرهای مختلف به نمایش درآید.

وی افزود: در زمانی که دشمنان با توطئه‌های مختلف تلاش می‌کنند زنان را از نقش مهم و اثرگذار خود بیگانه کنند، بیان سیر تاریخی زنان نام‌آور و تاثیرگذار و معرفی زنان شاخص تاریخ معاصر و صبر و استقامت و قدرت روحی آنان در دوران دفاع مقدس می‌تواند برای مخاطب به ویژه بانوان و دختران کشورمان الهام‌بخش باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص استفاده از زبان هنر برای پاسخگویی به ابهام و شبهه‌های موجود در سطح جامعه گفت: بدون تردید زبان هنر دلنشین و ماندگار بوده و از اثر پذیری بالایی از سوی مخاطب برخوردار است و در زمانه‌ای که دیگران برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی از ابزار هنر و رسانه استفاده می‌کنند ما هم حتماً باید پیشرفته‌ترین ابزارهای هنری و رسانه‌ای را با محتوای مناسب و سازگار با فرهنگ ایرانی - اسلامی خود عرضه کنیم  و استفاده مطلوب از زبان هنر یک امر ضروری است.

دراین دیدار همچنین حسن بزرا گزارشی از روند تدوین و اجرای نمایش جهان بانو ارائه کرد.

نمایش «جهان بانو» درباره زنان تاثیرگذار و تاریخ‌ساز است و از ابتدای عالم تا زمان حال را دربرمی‌گیرد. این نمایش از خلقت حضرت حوا آغاز می‌شود و در ادامه قصه زندگی حضرت هاجر، حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت خدیجه، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) را روایت می‌کند. بعد از آن نمایش وارد تاریخ معاصر ایران می‌شود و نقش زنان تاثیرگذار در ماجرای کشف حجاب دوره رضاخان، دوران انقلاب، دفاع مقدس و در نهایت عصر حال را به تصویر می‌کشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول