اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دانش آموزان هنرستان کشاورزی گنبدکاووس مانور پدافند غیرعامل را برگزار کردند

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: بمناسبت هفته پدافند غیرعامل و با همکاری هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و دیگر ارگان های مرتبط مانور پدافند غیرعامل در سه شاخه زیستی شیمیایی و سایبری توسط دانش آموزان هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس در محل این هنرستان برگزار شد.

دانش آموزان هنرستان کشاورزی گنبدکاووس مانور پدافند غیرعامل را برگزار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس عبدالقادر ظفر ظهر امروز در مانور پدافند غیرعامل در هنرستان کشاورزی شهیدرجایی گنبدکاووس با حضور فرمانده سپاه شهرستان و دیگران مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: شعار امسال پدافندغیرعامل «پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه» بوده و امروزه این پدافند در هرجامعه ای در شرایط حمله نظامی و غیرنظامی دشمن و حوادث طبیعی و غیرطبیعی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: امروز دانش اموزان این هنرستان مانور پدافند غیرعامل در سه شاخه سایبری زیستی و شیمیایی که مهمترین شاخه ها در برابر هرگونه حوادث و شرایط بحرانی بوده را برگزار می کنند.

سرپرست اموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در این مانور به صورت ساختگی محصولات کشاورزی و آب اب بندان های این هنرستان آلوده شده و محیط آموزشگاه توسط دشمن فرضی شیمیایی می شود که دانش اموزان در کمترین زمان وضعیت را سفید کرده و مصدومان احتمالی را به خودروهای اورژانس یا چادرهای هلال احمر منتقل می کنند.

 

 

۱۲ هزار نفر در سازمان ملی جوانان هلال احمر شهرستان گنبدکاووس عضو هستند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: بیشتر حوادث روز در جامعه امروزی شیمیایی زیستی و سایبری بوده و در همین راستا تعداد ۱۷ مدرسه و چهار اداره توسط جمعیت هلال احمر شهرستان آموزش های لازم را دیدند.

اصغر نودهی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۲ هزار نفر از جوانان گنبدی عضو سازمان جوانان هلال احمر شهرستان بوده و حدود ۵۰ درصد انها فعال هستند.

دانش اموزان ۴۹ مدرسه به عنوان کانون دانش اموزی، تعداد ۱۰ دانشگاه در قالب کانون دانشجویی، تعداد ۱۰ مهدکودک به عنوان غنچه های هلال و دو کانون طلاب تحت پوشش سازمان جوانان هلال احمر اموزش های لازم دوره ای را می بینند. حدود ۴۲ خانه هلال و کانون های روستایی نیز با سازمان جوانان ما فعالیت دارند.

مسئول هماهنگ کننده مانور پدافند غیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: با هدف ارتقای سطح نیروهای امدادی و هماهنگی بین ارگان های مرتبط در محل حادثه این مانور برگزار شد.

امین ابراهیم بیگی اظهار کرد: در این مانور تیم بالابر، تیم اطفای حریق و تیم شیمیایی مجموعا ۱۲ نفر با سه خودرو آتش نشانی حضور دارند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول