اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

یادواره شهدای دانش آموزی در چهاردانگه برگزار شد

یادواره شهدای دانش آموزی بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر با حضور دانش آموزان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

یادواره شهدای دانش آموزی در چهاردانگه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، یادواره شهدای دانش آموز بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، بعدازظهر امروز با حضور خانواده های معظم شهدا، امام جمعه، بخشدار و جمعی از مسئولین منطقه و دانش آموزان در آموزشگاه شاهد  شهدای گمنام چهاردانگه برگزار شد.

در این مراسم باشکوه و معنوی هادی منصوری رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه چهاردانگه با اشاره به نقش و اهمیت گرامیداشت یادوخاطره شهدا، اظهار کرد: در طی سال تحصیلی جدید ۷ یادواره شهدا در ۷محله و منطقه از بخش چهاردانگه برگزار و نخستین کنگره شهدای دانش آموزی بخش چهاردانگه در خردادماه سال آینده در یکی از مدارس منطقه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش در گرامیداشت و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری حفظ ارزشهای انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار در کشور به ویژه در بدنه آموزش و پرورش و کتب آموزشی این مجموعه است که برگزاری یادواره های شهدا در مدارس در این راستا برگزار و علاوه بر آن دیگر برنامه های فرهنگی و هنری در رشته های مختلف برگزار می شود.

۵ هزار زن شهیده دفاع مقدس نشان از مشارکت بانوان در حفاظت از انقلاب اسلامی است

سردار عبدالفتاح اهوازیان از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس در این آیین، طی سخنانی اظهار کرد: یادواره های شهدا، سنگرهای مستحکم دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به آماری از فعالیتهای بانوان در دوران دفاع مقدس، گفت: وجود ۱۶۷ زن اسیر، ۴۸۰۰ زن جانباز و ایثارگر و ۵ هزار زن شهیده نشان از حضور و مشارکت چشمگیر زنان این سرزمین در صحنه میدانی حفاظت از انقلاب اسلامی دارد، زنان در دوران دفاع مقدس همواره پشتیبان و همراه سایر گروههای ایثارگران و رزمندگان اسلام بوده و نقش آفرینی کرده اند.

سردار اهوازیان با بیان اینکه کسانی که با شهدا و ادامه دهنده  راه آنها نبودند، ذلت برای مردم به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: مسببین وضع امروز جامعه افراد غرب گرا در داخل کشور هستند، امروز به علت عملکرد ناصواب برخی مسئولین غربگرا، جوانان ما دچار دوگانگی شده اند، در حالیکه مردم بابصیرت و آگاه شده و در مقابله  با اشرار، اوباش و افراد فرصت طلب وارد میدان شده و از ارزشهای انقلاب دفاع و پاسداری می کنند.

یادواره شهدای دانش آموزی به همت اداره آموزش و پرورش چهاردانگه با همکاری بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان و بنیادشهید و امور ایثارگران این بخش برگزار شد، که قرائت دکلمه ای در وصف شهدای دانش آموز و شهدای حرم مطهر شاهچراغ  و تجلیل از خانواده های معظم شهدای دانش آموز بخشهایی از این مراسم بود.

پایان پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول