اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح تفکیک لایحه احکام و لایحه ارقام بودجه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی را به کمیسیون مربوطه برای رفع ابهامات ارجاع دادند.

طرح تفکیک لایحه احکام و لایحه ارقام بودجه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 15 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده(182) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص تفکیک لایحه احکام و لایحه ارقام بودجه را مورد بررسی قرار دادند.

در جریان بررسی این طرح، نمایندگان پیشنهاداتی را برای اصلاح طرح مذکور مطرح کردند که در نهایت با توجه به ابهامات نمایندگان پیشنهاد دهنده در مورد اصلاح این طرح، آن را برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به کمیسیون آئین نامه داخلی ارجاع دادند.

در جریان بررسی این طرح در مجلس، سید شمس الدینی حسینی ضمن طرح پیشنهادی، بیان کرد: در این طرح چندین ابهام وجود دارد. اول اینکه باید سرفصل منابع بودجه در ابتدا مشخص شود و سپس مصادیق آن نام برده شود. از سوی دیگر در این طرح گفته شده که دولت باید ۱۵ آبان بخش اول لایحه بودجه سنواتی را به مجلس ارائه کند و سپس در اول بهمن ماه بخش دوم را بر اساس آنچه که در مجلس تصویب شده به مجلس ارائه کند. در این طرح زمان معینی برای بررسی بخش اول بودجه در مجلس تعیین نشده است. حال سوال این است که اگر بررسی بخش اول تا ۲۵ دی طول بکشد دولت چگونه بخش دوم را به مجلس اول بهمن ارائه کند.

در نهایت عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت تاکید کرد: باتوجه به ابهامات موجود در این طرح و تذکرات متعددی که از سوی نمایندگان مطرح شده این طرح به کمیسیون باز گردانده می شود تا پس از رفع ابهام ها مجددا در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول