اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ارائه 60 محصول فناورانه برای توسعه شهرهای هوشمند

چند سال است بازار شهرهای هوشمند به لطف راهکارهای نوآورانه‌ و فناورانه‌ای چون اینترنت اشیا در دنیا داغ شده است.

ارائه 60 محصول فناورانه برای توسعه شهرهای هوشمند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرنشینی پدیده‌ای بدون پایان است. امروزه 54 درصد از مردم جهان در شهرهای مختلف زندگی می‌کنند که انتظار می‌رود تا سال 2050 به 66 درصد برسد. این توسعه ادامه‌دار قطعا تبعات زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد. به همین دلیل باید با کمک فناوری و نوآوری؛ این آثار منفی را کاهش داد.

توسعه شهرهای هوشمند یکی از این راهکارهایی است که می‌تواند مدیریت شهرها را هوشمند و پایدارتر کند. به همین دلیل کشورهای مختلف چند سالی است به دنبال توسعه شهرهایی هستند که با کمک فناوری به شکلی هوشمند و خلاقانه مدیریت می‌شوند. در این نوع از زیستگاه‌های بشری؛ مدیران شهری از شبکه‌های دامنه بالای مصرف برای برقراری ارتباط و بهبود زیرساخت‌ها، بهره‌وری، راحتی و کیفیت زندگی ساکنین و بازدیدکنندگان استفاده می‌کنند.

در ایران هم این مفهوم در حال پا گرفتن و توسعه یافتن و بازار آن با عرضه 60 محصول فناورانه رونق گرفته است. محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناور طراحی و تولید شده و می تواند نیاز مخاطبان را پاسخ دهد.

محصولاتی چون طرح سرمایه گذاری تولید صفحات فایبرسمنت برد (کف پوش)، سامانه جامع کنترل و مدیریت یکپارچه پارس کارن، تولید انواع رنگ‌های پیشرفته، مسلح کننده سلولی خاک ، آسفالت و بتن ( ژئوسل دوختی پس کشیده )، تهیه نقشه هوایی، تهیه نقشه توپوگرافی، آب مجازی (تولید آب اشامیدنی از رطوبت هوا)، تکنولوژی رنگین‌سازی و نقش‌اندازی سنگ‌های طبیعی، خط تولید سنگ‌های سه‌بعدی و غیره که تولید و تجاری‌سازی شده است.

پایان پیام/ ت 57

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول