اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشگاه‌ها دستاوردهای کشور در رشته‌های علمی را تبیین کنند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین در شرایط فعلی کشور، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند دستاوردها و پیشرفت‌های کشور در رشته‌های گوناگون علمی را برای عموم مردم تبیین کنند.

دانشگاه‌ها دستاوردهای کشور در رشته‌های علمی را تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ظهر امروز در مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ و گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان‌‌ماه و سوگواری وفات حضرت معصومه (س) در این دانشگاه، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی به ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار شهدای مظلوم این حادثه پرداخت.

وی افزود: مراسم پرشور امروز، نماد اتحاد و همبستگی دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان است که با حضور در این برنامه، تنفر و بیزاری خود را از اغتشاش و ناامنی به نمایش می‌گذارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: شهیدان مفهوم والا و انسانی ایثار و ازخودگذشتگی را برای جامعه به ارمغان می‌آورند و زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره آنان و ارج نهادن به ایثار آنان بر همگان واجب است.

نقدی با تأکید بر نقش و اهمیت جهاد تبیین در شرایط فعلی کشور، افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند دستاوردها و پیشرفت‌های کشور در رشته‌های گوناگون علمی را برای عموم مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به آیه «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکمْ»، ادامه داد: اگر بخواهیم وعده‌های خداوند برای جمهوری اسلامی و مردم ایران تحقق پیدا کند، باید در مسیر اسلام ثابت‌قدم باشیم و بر وعده‌های خداوند توکل کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با برشمردن دسیسه‌های دشمنان علیه ملت ایران اسلامی، تصریح کرد: غارت، چپاول و نداشتن امنیتی ماحصل حضور آنان در منطقه خواهد بود.

نقدی خود خطاب به دانشجویان بیان کرد: هدف اصلی دانشگاه باید خدمت به جامعه و رفع مشکلات با راهکارهای علمی باشد.

در ادامه سعدی از ذاکران اهل بیت (ع) در محکومیت این حرکت مذبوحانه به شعرخوانی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخت.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین طهماسبی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول