اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شروع واکسیناسیون گاو علیه بیماری هاری در ماسال

طرح واکسیناسیون علیه بیماری هاری در جمعیت دامی گاو و گوساله در شهرستان ماسال در حال انجام است و تاکنون ۳۰۰ رأس دام علیه این بیماری واکسینه شدند.

شروع واکسیناسیون گاو علیه بیماری هاری در ماسال

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، اردلان زکیانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری هاری در جمعیت دامی گاو و گوساله در شهرستان ماسال اظهار کرد: این طرح هم‌اکنون در حال انجام است و تاکنون ۳۰۰ رأس دام علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه بیماری هاری  یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است، افزود: این بیماری می‌تواند از طریق گزش حیوانات اهلی و وحشی به انسان و دام انتقال یابد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماسال با بیان اینکه این بیماری ویروسی در سیستم عصبی مرکزی نفوذ و به دو شکل خشمگین و فلجی بروز می‌کند، گفت: مهم‌ترین روش پیشگیری کنترل بیماری هاری، تزریق واکسن در جمعیت سگ‌های صاحبدار است.

زکیانی با تأکید بر اینکه امکان واکسیناسیون جمعیت گاو در مناطق پرخطر با دستور سازمان دامپزشکی کشور امکانپذیر است، تصریح کرد: در این زمینه طرح واکسیناسیون علیه بیماری هاری در جمعیت دامی گاو و گوساله در شهرستان ماسال در حال انجام است و تاکنون ۳۰۰ رأس دام علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

به گزارش فارس، دامداران برای انجام واکسیناسیون می‌توانند از طریق دهیاری اقدام یا به اداره دامپزشکی شهرستان ماسال مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول