اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز برداشت زرشک از 13 هکتار باغ‌های شهرستان برخوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برخوار با اشاره به آغاز برداشت زرشک از باغ‌های استان اصفهان، گفت: از ۲۰ هکتار باغ زرشک استان اصفهان ۱۳ هکتار آن در شهرستان برخوار است.

آغاز برداشت زرشک از 13 هکتار باغ‌های شهرستان برخوار

سید کسری بابایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برخوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه زرشک محصولی مقاوم به خشکی و کم آبی است، اظهار داشت: شهرستان‌های برخوار، سمیرم، شاهین‌شهر، خوانسار، چادگان، فریدونشهر و کاشان از مناطق تولیدکننده محصول زرشک در استان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از باغداران شهرستان برخوار ۲ هزار درختچه زرشک در این شهرستان کشت کرده است، گفت: هم اکنون تعداد این درختان به ۳۰ هزار اصله رسیده است.

بابایی با اشاره به اینکه برداشت محصول زرشک از حدود ۲۰ هکتار از باغ‌های استان اصفهان آغاز شده است، بیان کرد: از ۲۰ هکتار باغ زرشک استان اصفهان ۱۳ هکتار آن در شهرستان برخوار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برخوار با اشاره به اینکه این گیاه در الگوی مصرف جهاد کشاورزی قرار دارد، افزود: با عملکرد خوب این کشاورز برخواری دیگر کشاورزان به کاشت درختچه زرشک ترغیب شده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول