اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تجهیز تمام چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب ایلام به سیستم نوین آبیاری

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه تمام چاه های کشاورزی به نصب کنتور حجمی متصل شده اند گفت: تمام چاه ها و ایستگاه های پمپاژ آب به سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

تجهیز تمام چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب ایلام به سیستم نوین آبیاری

گراوندی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: یکی از مهم ترین طرح های بخش کشاورزی استان برای مدیریت بهتر منابع آبی تغییر الگوی کشت از بهاره به پاییزه است.

وی افزود: جهت کنترل بحران آب تمام چاه های کشاورزی به نصب کنتور حجمی متصل شده اند و تمام چاه ها و ایستگاه های پمپاژ آب به سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: از جمله اقدامات دیگر این سازمان جهت مدیریت مصرف آب تغییر زمان کشت محصولات بهاره به کشت پاییزه است.

گراوندی گفت: ۲۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در بحث کشت انواع محصولات در استان ایلام وجود دارد که از این میزان ۱۵ هزار هکتار آن مربوط به کشت محصولات آب بر است.

وی با بیان این که خشکسالی های پی در پی منابع آبی بخش کشاورزی در استان را تحت تاثیر قرار داده است گفت: کشاورزان و بهره برداران به طور طبیعی و متناسب با شرایط خود به کاهش سطح کشت بهاره و افزایش کشت در پاییز اقدام خواهند کرد.

گراوند با اشاره به این که یکی از اقدامات مناسبی که در حوزه کشت محصولات آب بر در استان انجام گرفته کاهش کشت برنج است تصریح کرد: با توجه به این که نمی توان ممنوعیت کشت را به طور کامل اجرایی کرد، محدودیت هایی در این خصوص برای کشاورزان اجرا شد که این میزان از پنج هزار هکتار در سطح اراضی استان به میزان سه هزار هکتار کاهش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول