اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم به‌روز رسانی بانک اطلاعات گردشگری خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک اطلاعات اماکن گردشگری و تاریخی استان نیازمند به‌روز رسانی است و در کنار تکمیل آن، پیوست سرمایه‌گذاری نیز مدنظر قرار گیرد.

لزوم به‌روز رسانی بانک اطلاعات گردشگری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،‌ جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در بازدید از اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی به مدیران این مجموعه ماموریت داد که خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های غنی در زمینه آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری به قطب گردشگری شرق کشور تبدیل شود.

وی افزود: باید ظرفیت‌‎های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان که تاکنون مغفول مانده در کنار ظرفیت‌های بخش معدن و کشاورزی معرفی شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر ظرفیت آثار طبیعی، تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی بیشتر از ظرفیت معادن و کشاورزی نباشد، کمتر نیست که باید بین این سه ظرفیت مهم در راستای توسعه استان رقابت سازنده ایجاد کنیم و به نفع مردم استان است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای چهار اثر ثبت جهانی است گفت: ثبت جهانی آثار تاریخی نیازمند تلاش وافر در سطح استانی، ملی و بین‌المللی است که خوشبختانه با توجه به شاخص‌های سخت سازمان یونسکو این دستاورد مهم برای استان رقم خورده است.

پرونده ثبت جهانی کاروانسراها روی میز یونسکو

قناعت با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای استان روی میز یونسکو قرار دارد گفت: پرونده‌های ثبت جهانی آسبادها، باغ رحیم‌آباد و قلعه‌های تاریخی هم در دست اقدام است که نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های غنی استان در حوزه میراث فرهنگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز از این ظرفیت‌ها نتوانسته‌ایم به‌خوبی استفاده کنیم لذا معرفی این ظرفیت‌ها در سطح ملی باید بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد و در این راستا باید اطلاع‌رسانی ‎ به‌روز و منحصر بفرد داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هم‌افزایی و پای کار بودن دستگاه‌های متولی باعث جذب بیش از سه میلیون گردشگر به خراسان جنوبی در نوروز امسال و باعث شد که در ستاد ملی خدمات سفر رتبه‌های خوبی را در شاخص‌های مختلف کسب کنیم که نشان‌دهنده استفاده از ظرفیت‌ها است.

وی افزود: استان‌های مانند اصفهان، خراسان رضوی و یزد برای جذب گردشگر نباید کار خاصی انجام دهند اما ما باید تلاش زیادی انجام دهیم تا گردشگران را برای حضور و ماندگاری در استان ترغیب کنیم.

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور

قناعت عنوان کرد: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان مصوب شد که از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به استان تزریق شده است.

وی گفت: تلاش ما این است که در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور اعتباری بیشتری را برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جذب کنیم و پیشنهادات خوبی برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان برای دور دوم سفر ارائه شده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه در ردیف‌های مختلف، اعتبارات خوبی برای حوزه میراث فرهنگی پیش‌بینی نشده که باید برنامه‌ریزی کنیم حداکثر بهره‌مندی را از اعتبارات ملی ببریم.

وی افزود: همچنین یکی از امتیازات ارزیابی ادارات جذب حداکثری اعتبارات ملی است چرا که با اکتفای به اعتبارات استانی نمی‌توانیم به شتاب توسعه‌ای مدنظر برسیم.

قناعت، فقدان ساختمان اداری را نقص بزرگی برای اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برشمرد که رفع آن تدبیری ویژه را می‌طلبد.

جذب سرمایه‌گذار بهترین روش است

وی از تنوع و گستردگی کار در این مجموعه به جهت تعدد آثار تاریخی استان گفت و تصریح کرد: بهترین روش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای بهره‌برداری از آنها، جذب سرمایه‌گذار است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی به جهت قرارگیری در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور، ممتاز و ویژه است لذا باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های استان به‌درستی استفاده شود.

وی اضافه کرد: مدیران میراث فرهنگی، استفاده مطلوب و حداکثری از ظرفیت باغ‌های رحیم‌آباد و اکبریه بیرجند را داشته باشند که تاکنون این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

قناعت تهیه هدایایی از تولیدات به‌ویژه صنایع دستی خراسان جنوبی توسط دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید این بسته‌ها را برای مهمانانی که از خارج استان دارند، تهیه کنند.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی برای بازدید مهمانان از ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند به معرفی جاذبه‌ها و استان خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های بازدید از ادارات امروز در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان حضور یافت.

قناعت در این برنامه با حضور در تمامی اتاق‌های مجموعه با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی گفت و گو کرد و روند خدمات‌رسانی در این مجموعه از نزدیک بررسی شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول