اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رشادت‌های مردم کردستان در دفاع مقدس معرفی شود

استاندار کردستان گفت: رشادت‌هایی که مردم کردستان و مهاجرین در استان داشته‌اند باید در قالب راهیان نور به مردم کشور معرفی شود اگر به این موارد پرداخته نشود آن میراث معنوی از خاطره‌ها خواهد رفت.

رشادت‌های مردم کردستان در دفاع مقدس معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در جلسه ستاد راهیان نور کردستان اظهار کرد: کردستان هم میزبان و هم اعزام کننده زائر به جنوب، غرب و شمالغرب است و این وظیفه ما را در میزبانی سنگین‌تر می‌کند.

استاندار کردستان افزود: ما باید نقش کردستان را در دفاع مقدس زنده نگه داریم که اگر ضعیف عمل کنیم استان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رشادت‌هایی که مردم کردستان و مهاجرین در استان داشته‌اند باید در قالب راهیان نور به مردم کشور معرفی شود اگر به این موارد پرداخته نشود آن میراث معنوی از خاطره‌ها خواهد رفت.

زارعی‌کوشا اذعان داشت: همه در مورد راهیان نور وظیفه داریم که باید به این وظیفه به درستی عمل کنیم.

وی عنوان کرد: اگر در ثبت میراث معنوی ایفای نقش نکنیم، حقایق وارونه جلوه داده خواهد شد کما اینکه مشاهده کرده‌ایم، گاها جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند.

زارعی‌کوشا اظهار داشت: اگر امروز ضدانقلاب بعد از ترور ۱۷ هزار شهید مدعی شده‌اند، به دلیل قصور و کوتاهی است که در بیان واقعیت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در کردستان در همین ۱۰۰ سال گذشته اسطوره‌هایی داشته‌ایم که مایه افتخارند و می‌شود فیلم‌هایی ساخت و یا کتاب‌هایی نوشت، اما بیشتر مردم آنها را نمی‌شناسند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس با پشتیبانی قدرت‌های غربی و طراحی توطئه‌ها، اتفاقاتی افتاده که به دلیل تغییر شرایط و اینکه ما به آنها نمی‌پردازیم، عادی شده و شاید برای نسل‌های جدید قابل قبول نیست.

استاندار کردستان یادآوری کرد: پیشمرگان مسلمان کرد و شهدایی که در کمال گمنامی در کردستان مجاهدت کردند، از دو طرف ضربه خوردند اما در خصوص معرفی آنها کارهای خوبی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: در حوزه فیلم و سریال، نمایش‌نامه و هر اندازه در خصوص دفاع مقدس کار کرد، جا دارد و باید از هنرمندان برای کار در این حوزه دعوت شود.

زارعی‌کوشا در پایان خواستار کمک ادارات استانی و شهرستانی از راهیان نور و تجهیز یادمان‌ها و فضاسازی محیطی شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول