اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بی‌توجه‌ای به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر منجر به افزایش فساد می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان، نقش‌آفرینی در عرصه‌ اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و گفت: این فریضه‌ مهم دینی و الهی رسالتی همگانی است و هرگونه انفعال و تعلل در عرصه‌ امر به معروف و نهی از منکر موجب ترویج فساد و بی‌بندوباری در جامعه می‌شود.

بی‌توجه‌ای به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر منجر به افزایش فساد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در مصلی رشت با اشاره به نقش اثرگذار و بازدارنده‌ی این فریضه‌ی الهی در ارتکاب آحاد جامعه به منکرات اظهار کرد: تقویت ایمان و باورهای جامعه مستلزم انجام بهینه‌ی فریضه‌ی مهم امر به معروف و نهی از منکر است. 

وی نقش آفرینی در عرصه‌ اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و گفت: این فریضه‌ مهم دینی و الهی رسالتی همگانی است و هرگونه انفعال و تعلل در عرصه‌ امر به معروف و نهی از منکر موجب ترویج فساد و بی‌بندوباری در جامعه می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی بیان کرد: همین فریضه‌ مهم امر به معروف و نهی از منکر بوده که در دوره‌های مختلف، موجب حفظ و ارتقاء فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی شده و اجازه‌ نداده هیچ فرهنگ بیگانه‌ایی در جامعه‌ اسلامی غالب شود. 

فلاحتی تحقق عینی اهداف پیش‌بینی شده در حوزه‌ امر به معروف و نهی از منکر را مستلزم نقش‌آفرینی و تعامل منطقی مجموعه‌ ارکان جامعه دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز و ترویج منکرات باید تامل و تفکر کرد و در پرتو تقویت نقاط قوت و ظرفیت‌های بالقوه‌ی فرهنگی و اجتماعی به مهار تهدیدات و آسیب‌های مختلف اجتماعی پرداخت. 

به گزارش فارس، در این مراسم، محمدمهدی صدیقی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان معرفی و از زحمات حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر پیشین قدردانی شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول