اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مردم بصیر و ولایت‌مدار مازندران صف خود را از آشوب‌گران جدا کردند/ تقویت ارزش‌های دینی و تعظیم شعائر دینی

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه مردم بصیر و ولایت‌مدار مازندران صف خود را از آشوب‌گران جدا کردند، گفت: مردم ما همواره پشتیبان نظام و انقلاب بودند و هستند.

مردم بصیر و ولایت‌مدار مازندران صف خود را از آشوب‌گران جدا کردند/ تقویت ارزش‌های دینی و تعظیم شعائر دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، همایش گرامیداشت هفته مازندران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار و فرمانداران نوشهر، چالوس و نور در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان بخش کجور برگزار شد.

سالروز ورود علویان و اقامه نخستین نماز جمعه مازندران حدود ۷۰۰ سال پیش در صالحان کجور برگزار شد و همچنین هدایت و رهبری قیام علویان تبرستان در این منطقه شکل گرفت.

حرکت کاروان نمادین ورود داعی کبیر به محل ورودی روستای صالحان کجور نوشهر با حضور شرکت کنندگان از جمله برنامه های جنبی این همایش استانی بود.

روز ۱۴ آبان که با پیگیری‌های فرهنگ‌دوستان استان امسال در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد، فرصتی ارزشمند برای حفظ ارزش‌ها و شناساندن زبان، لباس، آداب و رسوم دیار علویان به هموطنان با گفتمان‌سازی و برگزاری آیین‌های متنوع است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سرآمد بودن مردم مازندران در ولایت و ارادت به اهل بیت(ع)، اظهار کرد: مردمان این دیار در دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت کشور خوش درخشیدند.

وی با اعلام اینکه مردم بصیر و ولایت‌مدار مازندران صف خود را از آشوب‌گران جدا کردند، افزود: مردم ما همواره پشتیبان نظام و انقلاب بودند و هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در این منطقه ضروری است.

محمدی‌لائینی با تاکید بر همراهی بیش از پیش خیران با دست‌اندرکاران این اقدام فرهنگی، خاطرنشان کرد: مردم نوع‌دوست روستای صالحان برای تکمیل مسجد این روستا اهتمام ویژه‌ای داشتند.

وی یاداور شد: تقویت ارزش‌های دینی و تعظیم شعائر دینی ضرورت دارد.

محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی با هدف اعتلای حوزه فرهنگی دینی در این منطقه، اظهار کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی در غرب مازندران بسیار مهم است.

وی افزود: حفظ، احیا و ارتقای فرهنگ بومی و دینی منطقه کجور باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مظلومیت فرهنگی  مازندران همین بس که در ابتدای سال ۱۳۹۲ در مجلس یازدهم تعداد اندکی از نمایندگان مردم عضویت کمیسیون فرهنگی را پذیرفتند، باید از خودمان شروع کنیم، قطعا در هفته بعد در این راستا و پرداختن به اصلاحات نرم افزاری و سخت افزاری جلسه‌ای را با حمایت استاندار مازندران با شخص آقای وزیر برگزار خواهیم کرد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه پس از گذشت ۱۲ قرن از تشکیل حکومت شیعی هنوز این فرهنگ در بین مردم استان مازندران حاکم است، اضافه کرد: مردم با این سبقه عمیق فرهنگی و تاریخی شایسته تقدیر بیشتر هستند که امیدواریم شاهد گامی جهت حفظ و ارتقای فرهنگ غنی و تاریخی دیرین این مردم باشیم.

وی به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: قدردان نیروهای امنیتی برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول