اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش شدید جمعیت هویت مازندران را تهدید می کند

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار مازندران با بیان این که هویت مازندران با کاهش شدید جمعیت مورد تهدید جدی است گفت: باید برای حفظ تاریخ و هویت مازندران در حوزه جوانی جمعیت کار اساسی صورت گیرد.

کاهش شدید جمعیت هویت مازندران را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری فارس، از تنکابن روح الله سلگی در خبرنگاران  با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس و ۴۳شهید مدافع حرم این استان اظهار کرد: تلاش های گذشتگان برای نامگذاری روز۱۴ آبان به نام روز مازندران در دولت سیزدهم به بار نشست و این روز بنام روز مازندران ثبت دائمی شد. 

وی به پیشینه دینی، فرهنگی،‌علمی، ورزشی و مبارزاتی مردم مازندران اشاره و تصریح کرد: مردم این دیار در حفظ شعائر دینی ،مقابله با فرهنگ منحط غربی و دفاع از ارزشهای انقلابی کارنامه درخشانی دارند.
سلگی گفت: دولت سیزدهم با ثبت رسمی روز مازندران در روز شمار رسمی کشوربه مردم این خطه ادای دین کرد.
وی بااشاره به تشکیل اولین حکومت علویان در استان مازندران  این دیار را خطه نام آوران و پیشتازان نهضت اسلامی دانست وافزود: فرهیختگان واندیشمندان این خطه به همراه مردم بابصیرت آن با احیای حکومت شیعی و پاسداشت ارزش های مانای اسلامی در طول تاریخ می‌درخشند.
معاون استاندار مارندران گفت: تلاش داریم نقش هویت بخش مازندران و دیار علویان را بازخوانی کنیم تا نقش آفرینی مردمان این دیار در حفظ ارزش های انقلاب برای همگان تبیین شود.
سلگی با بیان اینکه مردم مازندران در انسجام ملی ایرانیان نقش مهم و اساسی داشته اند یادآورشد: علمای برجسته این دیار بابصیرت افزایی شایسته بیرقدار ارزش های راستین دینی و اسلامی هستند.
وی نقش ممتاز رزمندگان شجاع لشکر فاتح ۲۵ کربلای مازندران در دفاع مقدس را یادآور شد وافزود: دوران دفاع مقدس سرشار از جانفشانی وازخود گذشتگی مردم انقلابی و ولایتمدار مازندران است.
 سلگی مهاجرت وسیع اقشار مختلف به مازندران را تهدید جدی برای هویت این خطه از شمال کشور دانست وافزود:باید برای حفظ تاریخ و هویت مازندران در حوزه جوانی جمعیت کار اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول