اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

فیلترینگ در همه دنیا وجود دارد

یک فعال شبکه‌های مجازی گفت: در همه شبکه‌های اجتماعی دنیا نوعی از فیلتر کردن وجود دارد.

فیلترینگ در همه دنیا وجود دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا دومین جلسه آموزش کارشناسان حوزه روابط عمومی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران با موضوع شبکه‌های اجتماعی در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این جلسه سید محمدکاظم رضی فعال مجازی گفت: انسان اجتماعی آفریده شده و تعامل داشتن از نیازهای ضروری  جامعه بشری است. حضور در شبکه‌های مجازی از نیاز‌های امروزه جامعه بشری برای داشتن تعامل است.

وی گفت: با توجه به مشغله هایی که انسان امروز دارد و محدودیت‌هایی که در شرایط مختلف ممکن است برای او ایجاد شود مثل بیماری، بشر ناچار است از ابزارهای تسهیل‌کننده ارتباطی استفاده کند که یکی از مهم‌ترین این ابزارها شبکه های اجتماعی است.

او ادامه داد: امروزه بیگ دیتا بسیار ارزشمند است و اکثر شبکه های اجتماعی به دنبال جمع‌آوری اطلاعات هستند، علائق و سلیقه‌های افراد مختلف را بررسی می‌کنند و برای انواع سلیقه ها برنامه‌های خاص خودشان را تولید می‌کنند وقتی سلیقه افراد را بدانیم ارتباط بهتری می توانیم برقرار کنیم.

وی افزود: ما نرم‌افزار یا اپلیکیشن رایگان در فضای مجازی نداریم یا در ابتدای کار پول آن را پرداخت می‌کنیم یا در آینده و جور دیگری که متوجه نباشیم آن هزینه را پرداخت می کنیم.

رضی گفت: در همه جای دنیا انواع مختلفی از فیلترینگ وجود دارد و شما نمی‌توانید در هر شبکه مجازی آزادانه فعالیت کنید مثلا در توییتر در آلمان شما نمی توانید از هلوکاست صحبت کنید چون بلافاصله صفحه شما بسته می شود.

وی گفت: در سواد رسانه ابزارها و کارکردهای آنها را می‌شناسیم تا بتوانیم ارتباط بهتری با افراد و جامعه هدف خود ارتباط برقرار کنیم. روابط‌عمومی‌ها به عنوان جامعه‌ای فعال و دارای کنش  باید این ابزارها را شناخته تا بهترین استفاده را از آن داشته باشند.

وی ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی در ایران فضا به شدت سطحی است و مجبور هستید نوشته خود را تنزل دهید تا همه متوجه موضوع شوند.

این فعال شبکه‌های اجتماعی در پایان گفت: در شبکه‌های اجتماعی فضای دروغ‌گویی و نقل قول‌های غیر واقعی وجود دارد که به سرعت پخش شده‌اند، به همین علت نباید هر نوشته یا نقل قولی که در فضای مجازی پخش می‌شود را به راحتی و بدون تحقیق قبول کنیم چون بسیاری از آنها دروغ و غیر واقعی هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول