اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تأکید سران چین و آلمان بر گسترش همکاری‌ها در «دوره تحولات و آشفتگی‌ها»

رئیس جمهور چین در دیدار با صدر اعظم آلمان بر گسترش همکاری‌ها در دوره تحولات و آشفتگی‌ها تأکید کرد.

تأکید سران چین و آلمان بر گسترش همکاری‌ها در «دوره تحولات و آشفتگی‌ها»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز جمعه در سفری یک روزه به چین با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این دیدار که حین اولین سفر صدر اعظم آلمان به چین از زمان شیوع ویروس کرونا انجام شده، رئیس جمهور چین گفت: «در حال حاضر، اوضاع بین‌المللی پیچیده و نامتعادل است».

شی جین‌پینگ گفت، چین و آلمان به عنوان ملت‌هایی بزرگ با قدرت اثرگذاری بالا، باید در برهه‌های «تحولات و آشفتگی‌ها» همکاری بیشتری داشته باشند تا سهم بیشتری در صلح و توسعه جهانی داشته باشند.

شولتز نیز دیدار با همتای چینی در این برهه پرتنش را مثبت توصیف کرد و گفت، تهاجم روسیه علیه اوکراین مشکلاتی را برای نظم جهانی قانو‌ن‌محور ایجاد کرده است و از پکن درخواست کرد از نفوذ خود در روسیه در این زمینه استفاده کند.

صدر اعظم آلمان در جمع خبرنگاران در پکن با اشاهر به جنگ اوکراین گفت: «از رئیس جمهور روسیه درخواست می‌کنم از تمدید توافق غلات که چند روز دیگر پایان می‌یابد، امتناع نکند».

او پیش از دیدار با شی گفت، قرار است روابط پکن و اتحادیه اروپا، مبارزه با تغییرات اقلیمی و کمبود مواد غذایی در سطح جهانی و نحوه توسعه روابط تجاری دو کشور به بحث گذاشته شود.

شولتز همچنین پیش از سفر به چین، گفت که برلین و پکن در روابط دوجانبه از جبران عمل متقابل بسیار دور هستند، اما طرف آلمانی در نظر دارد به درخواست همکاری متقابل برابر ادامه دهد.

شولتز طی یادداشتی برای روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» نوشت: «ما از همکاری متقابل برابر بین چین و آلمان، به عنوان مثال در زمینه دسترسی شرکت‌ها به بازار، مجوزها، حفاظت از مالکیت معنوی یا مسائل مربوط به اطمینان حقوقی و رفتار برابر با شهروندانمان بسیار بسیار دور هستیم».

این در حالی است که این هفته هیاتی از شش قانونگذار عضو کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان برای سفری چهار روزه وارد تایوان شدند. این دومین هیات پارلمانی آلمان بود که در ماه جاری میلادی به تایوان سفر کرده است.

وزارت امور خارجه چین در این بیانیه از این گروه که تحت سرپرستی «پیتر هایت»، نماینده حزب «دموکراتیک آزاد» آلمان قرار داشت خواست «فورا تعامل با نیروهای جدایی‌طلب حامی استقلال تایوان را متوقف کند.»

همچنین این وزارتخانه از قانونگذاران آلمانی خواست «سیگنال‌های غلط» نفرستند و به اصل «چین واحد» پایبند باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول