اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

جزئیات پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان/ شعله‌های آبی روشن شدند

روز گذشته عملیات اجرایی خط لوله گاز پالیزان - پسکوه - سوران - زابل به طول ۱۵۳ کیلومتر و عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای میرجاوه، ریگ‌ملک، ده‌رئیس، نوک‌آباد و لادیز آغاز شد.

جزئیات پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان/ شعله‌های آبی روشن شدند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته عملیات اجرایی خط لوله گاز پالیزان - پسکوه - سوران - زابل به طول 153 کیلومتر و عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای میرجاوه، ریگ‌ملک، ده‌رئیس، نوک‌آباد و لادیز با اجرای 300 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری خط تغذیه و توزیع با اعتبار 180 میلیارد تومان آغاز شد و طرح‌های گازرسانی به شهرهای خاش، اسماعیل‌آباد و 120 روستا با اجرای 890 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز با اعتبار 3 هزار میلیارد تومان هم عصر امروز در شهر خاش افتتاح شد.

افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر - پالیزان به طول 256 کیلومتر با پوشش گاز شهرستان خاش و کارخانه سیمان این شهر، همچنین گاز شهری مرزی میرجاوه و شهرهای میان مسیری سنگان و سیاه‌جنگل که توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرایی شده است، از دیگر پروژه گشایش‌یافته بود.

*جزئیات پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان

تصویر 1، یکی از پروژه‌های گازرسانی شرکت ملی گاز به استان سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد. شکل اجرای کار در 3 قالب گسترده تعریف شده است که عبارتند از:

  1. خط لوله ایرانشهر-پالیزان به طول 104 کیلومتر
  2. خط لوله سه راهی پالیزان-خاش به طول 42 کیلومتر
  3. خط لوله خاش-میرجاوه به طول 110 کیلومتر

تصویر 1

*هیچ مشکلی در تأمین اعتبار پروژه‌های گاز سیستان و بلوچستان نیست

مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره پروژه گازرسانی به سیستان  بلوچستان گفت: همیشه بایدآماده خدمت باشیم تا هر لحظه و در هر مکان مسئولیت‌های خود را انجام دهیم و با شناختی که از شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان دارم این موضوع انکارناپذیر است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از نیروهای بومی منطقه برای جذب و آموزش، اظهار کرد: متاسفانه این استان در حوزه گازرسانی نسبت به میانگین کشوری عقب‌تر است و برای پیشبرد پروژه‌ها باید دیگر ارکان سازمانی شرکت هم توسعه یابند که متاسفانه در سال‌های گذشته به خوبی انجام نشده است.

چگنی تاکید کرد: پیشبرد این امور در این استان اولویت ماست و باید زودتر انجام شود و ما هم پیگیر مسائل هستیم، از سویی در بحث تامین اعتبار برای سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول