اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۴۹ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی ناتمام مانده است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این استان در حال حاضر ۱۴۹ پروژه ورزشی نیمه‌تمام دارد که برای تکمیل آنها حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۱۴۹ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی ناتمام مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین خسروی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سرفصل اعتبارات عمرانی، رقم‌های موجود کفاف پروژه‌ها را نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: هیات ورزشی تیراندازی با کمان تاکنون مقام‌های ارزشمندی کسب کرده و شاهده پدیده‌های ورزشی خوبی در این رشته هستیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به استعدادهای ورزشی در این استان گفت: کمانداران هم جزو نخبگان و ظرفیت‌های بی‌بدیل استان هستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش و تامین تجهیزات در این رشته ورزشی افزود: با توجه به هزینه‌های بالا و پایین بودن سطح درآمدی مردم استان انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای متوجه خراسان جنوبی باشد.

خسروی بر لزوم ارایه آموزش‌های روز برای مربیان رشته تیراندازی با کمان، تاکید و درخواست کرد که برای آموزش مربیان و ورزشکاران سهمیه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داده شود.

وی گفت: تجهیزات این رشته ورزشی فرسوده است که در این خصوص نیازمند کمک فدراسیون هستیم.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی هم با تاکید بر اینکه مهمترین تمرکز بر استعدادیابی در سنین پایه است گفت: مدال‌هایی در این بخش کسب شده و نشانگر این است که خروجی خوب داشته‌ایم.

محمد نوروز پور توسعه ورزش تیراندازی با کمان در بین همه اقشار جامعه را از دیگر اهداف برشمرد و افزود: ارتباطات خوبی با جوامع مختلف برای جذب ورزشکاران برقرار شده است که در این ارتباط از بین پزشکان، پرستاران، مهندسان، کشاورزان، کارگران، دانشگاهیان و دانشجویان حتی ورزشکار قهرمان هم داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: با این سیاست آمار ورزشکاران بیمه شده در تابستان گذشته ۲ برابر شد و خروجی خوبی رقم خورد.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح دانش مربیان و داوران گفت: تاکنون آموزش‌هایی در این ارتباط برگزار شده اما هنوز نیازهایی پابرجاست.

وی با بیان اینکه متقاضی میزبانی دوره مربی‌گری درجه یک هستیم گفت: امکانات استان بررسی شده و اگر زیرساخت‌ها تایید شود امید است که بتوانیم میزبان این دوره باشیم.

نوروز پور با اشاره به حضور ۲ داور بین‌المللی در استان ادامه داد: اعزام داور به مسابقات کشوری هم از استان داشتیم.

وی از آمادگی این استان برای میزبانی مربیان تیم ملی خبر داد و گفت: امید است که با برگزاری کارگاه‌های اختصاصی برای مربیان پرورش براساس دانش روز را شاهد باشیم.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت هیات در شهرستان‌ها گفت: شهرستان طبس در یک سال اخیر فعالیت خوبی داشته اما در شهرستان‌های بشرویه و درمیان هنوز هیات نداریم.

وی ادامه داد: به‌روز رسانی، بهسازی و نوسازی تجهیزات هیات‌ها انجام شده اما در بعد آموزشی و تجهیزات نیمه حرفه‌ای بوده لذا تجهیزات حرفه‌ای گران و از توان هیات‌ها خارج است.

نوروز پور ارتباط با رسانه‌ها را در جذب ورزشکار برای رشته تیراندازی با کمان موثر دانست و گفت: سال گذشته ۵۰ نفر به مسابقات مختلف اعزام شدند که در سطح  رنکینگ، انتخابی و المپیاد بوده است.

وی جذب حامی مالی برای هیات تیراندازی با کمان را از سیاست‌های فعلی برشمرد و افزود: برای استمرار این ورزش در بعد قهرمانی راهی جز استفاده از بخش خصوصی و حامیان مالی نداریم.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول