اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: در صورت حضور پوتین، در نشست گروه بیست شرکت نمی‌کنم

رئیس جمهور اوکراین گفت در صورتی که همتای روس او در نشست گروه بیست حاضر شود، از شرکت در این نشست خودداری خواهد کرد.

زلنسکی: در صورت حضور پوتین، در نشست گروه بیست شرکت نمی‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه برای شرکت در نشست گروه بیست در اندونزی شرط گذاشت.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» زلنسکی اعلام کرد: «اگر رهبر فدراسیون روسیه در این نشست حاضر شود، اوکراین مشارکت نخواهد کرد».

چندی پیش «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی گفته بود از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و زلنسکی دعوت کرده هردو در نشست گروه بیست به میزبانی کشورش حضور پیدا کنند.

«ماریو دراگی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا در واکنشی گفته بود: «در مورد حضور رئیس جمهور پوتین در نشست گروه بیست، رئیس جمهور اندونزی او را کنار گذاشته است، حرف او قاطع است. او نخواهد آمد. ممکن است [پوتین] از راه دور حضور داشته باشد».

«یوری یوشاکوف» دستیار کاخ کرملین در واکنشی اعلام کرد، فرض روسیه بر این اساس است که دعوتنامه برای حضور در این نشست صادر شده و از سوی مسکو نیز پذیرفته شده است.

او با اشاره به اینکه دراگی در جایگاهی نیست که حضور پوتین را تعیین کند گفت: «شاید او فراموش کرده که دیگر ریاست گروه ۲۰ را بر عهده ندارد.

این گمانه‌زنی‌ها در حالی مطرح شده که حضور پوتین در نشست گروه بیست هنوز از سوی مسکو قطعی نشده است. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته است در تصمیم گیری در زمینه حضور پوتین در نشست گروه ۲۰، «همه عوامل» در نظر گرفته خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که از جمله این عوامل، موارد امنیتی است که لحاظ خواهد شد. وی افزود: «برای تصمیم گیری در مورد نوع حضور در این نشست، ضمن اینکه دعوتی در بالاترین سطح وجود دارد که از کشور میزبان اجلاس آتی قدردانی می‌کنیم، همه عوامل از جمله عوامل امنیتی البته در نظر گرفته خواهد شد».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول