اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کتائب حزب‌الله عراق با تاکید بر گرفتن انتقام حاج قاسم: در دولت السودانی حضور نداریم

مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت گرفتن انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی المهندس، اعلام کرد که در دولت جدید عراق حضور ندارد و هیچ پست امنیتی و مدنی در آن ندارد.

کتائب حزب‌الله عراق با تاکید بر گرفتن انتقام حاج قاسم: در دولت  السودانی حضور نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابوعلی العسکری»  مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق امروز (پنجشنبه، ۳ نوامبر)، اعلام کرد که در دولت «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر جدید عراق حضور ندارد و هیچ پست مدنی و امنیتی نگرفته و هیچ‌گونه حضوری در مجلس نمایندگان نخواهد داشت، اما بر کار دولت جدید نظارت دارد و با توجه به "دستاوردهای" آن، موضع‌گیری خواهد کرد و در همین راستا خواستار گرفتن انتقام خون فرماندهان پیروزی بر داعش که در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند و نیز پایان اشغالگری آمریکا و ترکیه در عراق است. 

 

در این بیانیه ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در باره چند نکته مهم هشدار داده شده که عبارتند از:

نخست: متوهمانی که گمان می‌کنند حکومت آل سلمان با حکومت آل سعودی تفاوت دارد، باید به خود آیند. محمد بن سلمان هرچه قدر با نمای لیبرالیستی، تلاش کند نمی‌تواند زشتی خود را پنهان کند زیرا دست دیگرش جناح تکفیری و سری آن را در شرق و غرب به حرکت وا می‌دارد. لذا ملت‌های متضرر از این رژیم جنایتکار باید برای مقابله با آن متحد شوند. زیرا وجود آن به معنای بقای سیاست گرسنه نگه داشتن، توطئه‌چینی و خرابکاری است - رژیمی که از ویران کردن اطراف خود تغذیه می‌کند- لذا مذاکره با آن نفغی ندارد بلکه موجب خسران است. 

مسئله دومی که در این بیانیه در خصوص آن تاکید شده، موضوع پیگیری جنایت ترور فرماندهان پیروزی بر داعش در فرودگاه بین‌المللی بغداد است.دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. گفته می‌شود که برخی عوامل خائن در سازمان اطلاعات عراق نیز در این عملیات تروریستی نقش داشتند.

کتائب حزب‌الله عراق، با جاسوس توصیف کردن «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر سابق و تیم او، که موجب شهادت «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی و سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس ساه پاسداران شده‌اند، خواستار پیگرد آن‌ها شد و اعلام کرد: «برادران حقوقی باید تلاش مضاعف کنند تا با الکاظمی خیانتکار و تیم جاسوسی او برخورد شود.(هرچند که گفته می‌شود زدن مرده حرام است)  اما ما حقوقی داریم که باید به دست آوریم که اولین آن خون شهید ابو مهدی و یارانش و خون مهمان ما، فرمانده بزرگ سلیمانی است».

طبق این بیانیه، مسئله سوم، این گونه طرح شد: «بار دیگر تاکید می‌کنیم که کتائب حزب‌الله در تشکیل دولت شرکت ندارد و هیچ پست مدنی یا امنیتی نگرفته است. در پارلمان نیز نماینده‌ای ندارد و در مقابله همه افراد صالح، با یک فاصله ایستاده است».

مسئله چهارم این است: موضع ما در قبال دولت کنونی، تعامل و رفتار بر اساس دستاورد است. اگر دولت خوب عمل کند، چه خوب و اگر بد عمل کند، یک بار و گناه [بر گردن] دارد. به شما توصیه می‌کنیم که به مصلحت کشور با نگاه یک پدر برای همه، بنگرید. همچنین انتظار داریم که مسائل و قضایای بزرگتر که اشغالگری آمریکایی و ترکی است را حل و فصل کنید».

کتائب حزب‌الله عراق یکی از اعضای کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) است که مهمترین اعضای آن، ائتلاف‌ الفتح، ائتلاف دولة القانون و عصائب اهل الحق هستند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول