اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«آنفلوآنزا» با «سرماخوردگی» چه تفاوتی دارد؟

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شروع بیماری آنفلوآنزا ناگهانی است و به سرعت شیوع پیدا می‌کند.

«آنفلوآنزا» با «سرماخوردگی» چه تفاوتی دارد؟

حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: آنفلوآنزا یکی از شدیدترین عوامل ویروسی ایجاد کننده عفونت تنفسی به ویژه در فصل پاییز و زمستان است که تحت عنوان  آنفلوآنزای فصلی انسانی از آن یاد می‌شود.

وی ادامه داد:  آنفلوآنزا همه ساله می‌تواند سبب ایجاد اپیدمی و همه‌گیری کند که طی دو سال گذشته زیرسایه کرونا کمرنگ بود و امسال به علت کاهش موارد کرونا و نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین بازگشایی مدارس و مسافرت‌ها ویروس آنفلوآنزا یک جهش ناگهانی در منطقه خاورمیانه پیدا کرد و به سرعت سبب ایجاد یک همه‌گیری شدید کرد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح تفاوت  آنفلوآنزا با سرماخوردگی یا گلودرد چرکین و سایر عفونت‌های تنفسی، افزود: آنفلوآنزا علائم آن خیلی شدید و به شدت واگیردار است و با درگیر شدن ریه سبب سرفه‌های دردناک مزمن تا چندین هفته ادامه دارد که برای گروه‌های در معرض خطر مانند کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی می‌تواند بحرانی باشد.

وی گفت: بیماری آنفلوآنزا شروع بسیار ناگهانی دارد و با علائم سردرد، دردهای مفصلی، عضلانی، بی‌اشتهایی، تب و لرز، سرفه خشک، دردهای استخوانی همراه است که در اطفال بیشتر علائم با تهوع و استفراغ شروع می‌شود و ممکن است درد گوش هم داشته باشند.

بیگلری تصریح کرد: علت سرماخوردگی قطعا ویروس‌های دیگری هستند که شروعی تدریجی دارد و علائم  آنفلوآنزا شدیدتر است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول