اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

برلین: به سیاست چین واحد پایبند هستیم

صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر پایبندی کشورش به سیاست اصل چین واحد در قبال تایوان، گفت روابط برلین و پکن هم‌اکنون در حالت برابر نیست.

برلین: به سیاست چین واحد پایبند هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان پیش از سفر به چین، گفت که برلین و پکن در روابط دوجانبه از جبران عمل متقابل بسیار دور هستند، اما طرف آلمانی در نظر دارد به درخواست همکاری متقابل برابر ادامه دهد.

شولز طی یادداشتی برای روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» نوشت: «ما از همکاری متقابل برابر بین چین و آلمان، به عنوان مثال در زمینه دسترسی شرکت‌ها به بازار، مجوزها، حفاظت از مالکیت معنوی یا مسائل مربوط به اطمینان حقوقی و رفتار برابر با شهروندانمان بسیار بسیار دور هستیم».

وی در این‌باره توضیح داد: «ما به تقاضای رابطه متقابل برابر ادامه خواهیم داد. اما در جایی که چین اجازه چنین اقدام متقابلی را نمی‌دهد، نمی‌تواند عواقب آن را نبیند. چنین رویکرد متفاوتی در قبال چین در راستای منافع استراتژیک بلندمدت آلمان و اروپا است».

صدراعظم آلمان در ادامه تاکید کرد که برلین از سیاست اصل «چین واحد» در موضوع تایوان پیروی می‌کند.

بر این اساس، شولتز ضمن نگران‌کننده خواندن وضعیت حول تایوان، تاکید کرد که سیاست چین واحد با هدف حفظ نظم مبتنی بر قوانین و حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها دنبال می‌شود.

وی در این‌باره نوشت: «وضعیت متشنج در اطراف تایوان نگران‌کننده است. مانند ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر، ما یک سیاست چین واحد داریم. با این حال، این بدان معنی است که هرگونه تغییر در وضعیت موجود باید به صورت مسالمت‌آمیز و با توافق متقابل رخ دهد. سیاست ما حفظ نظم بر اساس قوانین، حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها، حمایت از حقوق بشر و اقلیت‌ها و تجارت آزاد و عادلانه جهانی است».

صدراعظم آلمان در تاریخ چهارم نوامبر به چین سفر خواهد کرد و برای اولین بار در پکن با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

پیش از این، وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای به سفر یک گروه متشکل از شش قانونگذار آلمانی به جزیره تایوان اعتراض کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول