اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

گام دوم ساخت نهضت ملی مسکن برداشته شد/ 200 هزار واحد مسکونی در مرحله آماده‌سازی

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع 30 درصد از واحدهای ساخته شده در شهرهای جدید یک طبقه و به صورت ویلایی ساخته می‌شوند و مابقی به صورت 3 تا 4 طبقه به مردم تحویل می‌شود.

گام دوم ساخت نهضت ملی مسکن برداشته شد/ 200 هزار واحد مسکونی در مرحله آماده‌سازی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی امروز پیش از آغاز مراسم احداث یکصد هزار واحد مسکونی گفت: با استعانت از اهل‌بیت، گام دوم طرح نهضت ملی مسکن با احداث یکصدهزار واحد مسکونی دیگر در شهرهای جدید برداشته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در گام اول نیز عملیات ساخت یکصدهزار واحد مسکونی با حضور رئیس‌جمهور آغاز شده بود، گفت: یکصدهزار واحد مسکونی گام اول 60 درصد پیشرفت در مرحله آماده‌سازی دارد و پیشرفت فیزیکی این واحدها به طور متوسط 15 درصد است.

وی افزود: یکصدهزار واحد گام دوم در 13 شهر جدید ساخته می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن هم‌اکنون 328 هزار متقاضی واجد شرایط در شهرهای جدید دارد، تأکید کرد: با اجرای گام اول و دوم نهضت ملی مسکن 200 هزار خانواده متقاضی صاحب مسکن خواهند شد و عملیات ساخت به طور متوسط یک‌ سال و نیم زمان می‌برد.

وی ادامه داد: طرح‌های جدید صدرا، پرند، ایوانکی و سهند مقصد ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید است و تلاش می‌کنیم در این شهرها 700 هزار و احد مسکونی بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی در بیان تراکم نهضت ملی مسکن گفت: در مجموع 30 درصد از واحدهای ساخته شده در شهرهای جدید یک طبقه و به صورت ویلایی ساخته می‌شوند و مابقی در طبقات 3 تا 4 تایی به مردم تحویل می‌شود.

*سرعت بخشیدن به ساخت مسکن در دستور کار است

پیش از‌ دستور وزیر مبنی بر آغاز عملیات ساخت، رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی گفت: بخشی از کارهای وزارتخانه کارهای حمل و نقلی است که به خوبی پیش می‌رود.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره اهمیت مسئله مسکن برای رئیس جمهور گفت: وضع مسکن در کشور شرایط خوبی ندارد و سهم عمده‌ای از درآمد مردم برای مسکن صرف می‌شود.

وی افزود: سرعت بخشیدن به کار ساخت مسکن بسیار مهم است و باید زمینه حل این مسئله مهم شود.

قاسمی در بیان اهمیت اجاره مسکن گفت: اگر نتوانیم مسئله عرضه و تقاضا را بهم نزدیک کنیم نمی‌شود مسئله اجاره را حل کرد.

وی افزود: مسکن شرایط نگران‌کننده‌ای دارد و از همه همکاران خواهش می‌کنم که این مسئله را یه صورت جهادی پیش ببرند.

قاسمی گفت: سامانه مهمی در زمینه کنترل پروژه افتتاح شد و امیدواریم به سرعت زمینه حل مسئله مسکن مهیا شود و همچنین مسکن تدریجی باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه گفت: در ۸۰۰ تا ۹۰۰ شهر زمین داریم و باید یک طبقه‌سازی و مسکن تدریجی در این بخش شکل بگیرد.

قاسمی در جمع خبرنگاران گفت: سامانه ملی املاک و اسکان هنوز تکمیل نشده و یکی از مهمترین مسائلی است که رئیس جمهور هم پیگیر آن است.

وی افزود: طبق آخرین گزارش‌ها در حال حاضر ۵۶۰ هزار خانه خالی را شناسایی کردیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول