اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضعف در حوزه پدافند فرهنگی کشور، عامل سوء استفاده دشمنان شد/ لزوم مقابله همه جانبه با تهدیدات در حوزه فرهنگی

جانشین فرماندهی انتظامی طرقبه شاندیز گفت: دشمن در حوزه پدافند غیرعامل تهدیدات زیادی برای کشور ما دارد و به طور ویژه این تهدیدات در حوزه فرهنگی است، بسیاری از جاها ما در حوزه پدافند فرهنگی ضعیف عمل کرده ایم و دشمن توانسته از این ضعف ما سوء استفاده کند. اتفاقاتی که اخیرا در مدارس و دانشگاه های کشور رخ داد نشان از ضعف پدافند فرهنگی و کم کاری ما در این حوزه داشت.

ضعف در حوزه پدافند فرهنگی کشور، عامل سوء استفاده دشمنان شد/ لزوم مقابله همه جانبه با تهدیدات در حوزه فرهنگی

سرهنگ حسن مهدیان، کارشناس ارشد پدافند غیرعامل فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی و جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز در گفت و گو با خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: دشمن در ۸ سال دفاع مقدس  در بحث نظامی به نتیجه ای نرسید، کشور ما این همه شهید داد و دشمن ناامید شد که باجنگ نمی تواند پرونده جمهوری اسلامی را در هم بپیچد بنابراین اقداماتی غیر از جنگ را برای مقابله با کشور ما آورده است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن یک سری اقدامات غیر نظامی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: وظیفه ما در برابر این اقدامات دشمن توجه ویژه به موضوع پدافند غیر عامل است، رهبر معظم انقلاب می فرمایند: اگر محافظت غیر نظامی، پدافند غیر عامل نباشد تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علمی در یک نصف روز هدر می رود، اگر چنانچه مدیران ارشد کشور اهمیت پدافند غیرعامل را درک نکنند و پدافند غیرعامل آنچنان که باید و شاید در کشور توسعه پیدا نکند واعمال نشود ما در معرض تهدیداتی قرار می گیریم که بعضی از آنها قابل جبران نیست.

سرهنگ مهدیان با بیان اینکه متاسفانه بعضی از مردم ما حتی با واژه پدافند غیرعامل آشنایی ندارند، تاکید کرد: طبق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی تمام مدیران و سازمان ها باید پای کار باشند و اگر بخواهیم فرمایشات حضرت آقا عملی شود باید تمام سازمان ها و مسئولان ارشد کشور و استان ها پای کار بیایند و اقدامات پدافندی را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس ارشد پدافند غیرعامل فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل تهدیدات زیادی داریم شامل تهدیدات: سایبری، زیستی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مردم محور، رسانه ای، سیاسی، امنیتی، ژنتیکی و سایر موارد، البته تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل روز به روز در حال افزایش است که تمام تهدیدات این حوزه اقدامات بدون استفاده از سلاح است.

وی بیان کرد: دشمن در حوزه پدافند غیرعامل تمام تلاش خود را دارد که آسیب برساند و ما وظیفه داریم که تلاش کنیم تا تهدیدات دشمن را به حداقل برسانیم، تهدیدات زیادی ازسوی دشمن برای کشور ما است و به طور ویژه این تهدیدات در حوزه فرهنگی وجود دارد که بسیار مهم است. 

جانشین فرماندهی انتظامی طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه در حال حاضر پدافند فرهنگی ما مورد هدف قرار گرفته است، اظهار کرد: در بسیاری از جاها ما در حوزه پدافند فرهنگی ضعیف عمل کرده ایم و دشمن توانسته از این ضعف ما سوء استفاده کند و در این موارد موفق عمل کند.

سرهنگ مهدیان افزود: اتفاقاتی که در این ماه های اخیر در مدارس و دانشگاه های کشور ما رخ داد نشان از ضعف پدافند فرهنگی و کم کاری ما در این حوزه داشت، متاسفانه وقتی ما با دانش آموزان و دانشجویان کشورمان گفتگو نداشته ایم و با آنها صحبت نکردیم دشمن با آنها صحبت کرد و رسانه با آنها صحبت کرد، ما برای دانش آموزان و دانشجویان خود کم گذاشتیم و دشمن از این کمبود ها سوء استفاده کرد و توانست با آنها ارتباط بگیرد، دشمن جنگ رسانه ای و جنگ هیبریدی وترکیبی راه انداخته است و در حال حاضر دشمنان ایران اسلامی وارد جنگ ترکیی شده اند، بنابراین همه باید پای کار بیایند و بسیج شوند.

وی تصریح کرد: در موضوع پدافند غیرعامل باید چند اقدام عملی انجام دهیم و هر چه اقدامات ما سنجیده تر شود آسیب پذیری کمتری در همه زمینه ها داریم، موضوع دومی که در این زمینه بسیار مهم است تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است که این موارد ۲ اقدام پدافندی است، اگر پیامبر ۱۴۰۰ سال پیش تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) را بیان کردند امروز ما در نیروی انتظامی و پلیس فتا و در دفتر تحقیقات کاربردی با توجه به پرونده هایی که داریم به این نتیجه رسیدیم بنابراین یک اقدام بسیار مهم پدافندی در حوزه پدافند فرهنگی تمسک به قران و اهل بیت(ع) است.

جانشین فرماندهی انتظامی طرقبه شاندیز با بیان اینکه ورزش نیز یک اقدام پدافندی است، تاکید کرد: اگر می خواهیم جوانان ما سالم باشند باید زیرساخت ها و امکانات ورزشی را فراهم کنیم.

سرهنگ مهدیان با اشاره به غیرحضوری شدن آموزش به دلیل کرونا  که بسیار خسارت بار بود، بیان کرد: ضربه ها و آسیب هایی که در این فضای مجازی به بچه های ما وارد شد اکنون تاثیرات آن بروز کرده و مشخص است.

وی با بیان اینکه ازدواج آسان برای جوانان یک اقدام مهم پدافندی است، تاکید کرد: باید شرایط ازدواج آسان برای جوانان را فراهم کنیم در کشورهای خارج از نظر علمی به اهمیت ازدواج پی بردند و شرایط برای این کار را فراهم کردند اما ما متاسفانه با اینکه از نظر فرهنگی این همه تبلیغ می کنیم در حوزه اقدام و عمل مشکل داریم و هنوز شرایط سختی در راه ازدواج جوانان وجود دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی طرقبه شاندیزافزود: ایجاد اشتغال برای جوانان هم از جمله اقدامات مهم پدافندی است، مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه به معیشت مردم هم از اقدامات پدافندی است که هرسال حضرت آقا این مطلب را تاکید می کنند اما مسئولان در این موضوع هم کم کاری دارند.

وی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب بارها تاکید کردند که باید تدابیر کارساز در باب پدافند غیرعامل عملی شود و مردم از حرف خسته شدند، اظهار کرد: باید در این زمینه اقدامات عملی انجام شود تا دشمن در اتاق های فکرش با شکست مواجه شود. 

سرهنگ مهدیان، گفت: براساس وظیفه ای که نسبت به مردم داریم در انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز به همه ادارات و نهاد ها اعلام آمادگی داشته ایم که کارگاه های آموزشی با مباحث پدافند غیرعامل را برگزار می کنیم و در همین زمینه از آموزش و پرورش شهرستان شروع کردیم و همزمان با هفته پدافند غیرعامل کارگاه آموزشی و تبین پدافند غیرعامل را برای دانش آموزان و مربیان در حال اجرا داریم.

وی با گلایه از ادارات و سازمان های دولتی که در این زمینه کم کاری دارند، اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه پدافتد غیرعامل که همه ادارات و مسئولان باید پای کار باشند، سال گذشته هم ما در برگزاری کارگاه های آموزشی پدافند غیرعامل پیشقدم بودیم و این واقعا کم کاری و سهل انگاری است که ما باید برای برگزاری کارگاه های آموزشی و تبین پدافند غیرعامل به ادارات درخواست بدهیم و آنها دنبال این موارد نباشند و از ما درخواست نداشته اند. 

جانشین فرماندهی انتظامی طرقبه شاندیز تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴ کارگاه آموزشی برای ادارات شهرستان برگزار کردیم و امسال هم پیش بینی شده که برای ادارات مختلف این کارگاه های آموزشی پدافند غیرعامل را اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: ما آمادگی کامل داریم که برای مسئولان ارشد شهرستان، مردم، دانشجویان، دانش آموزان، طلاب و روحانیون و  همه اقشار شهرستان این کارگاه های آموزشی و تبین پدافند غیرعامل را که مورد تاکیدات مقام معظم رهبری است برگزار کنیم.

سرهنگ مهدیان خاطرنشان کرد: ما در نیروی  انتظامی به عنوان خادم  و سرباز مردم در خدمت مردم هستیم تا بتوانیم امنیت خوبی برای مردم و کشور ایجاد کنیم و با کمک و همکاری مردم بتوانیم تهدیدات دشمن را به صفر برسانیم و در برابر تهدیدات دشمن آسیب پذیری خود را کاهش دهیم.

انتهای پیام /۷۰۰۷۳

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول