اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: در حاشیه نشست گروه 20 دیداری با روسیه نداریم

وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که مقام‌های این کشور در حاشیه نشست گروه 20 در اندونزی دیداری با مقام‌های روسیه نخواهند داشت.

واشنگتن: در حاشیه نشست گروه 20 دیداری با روسیه نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتظار نمی‌رود در حاشیه نشست گروه بیست در اندونزی دیداری میان روسیه و آمریکا برگزار شود. 

اخیراً «خوزه تاورس» سفیر اندونزی در مسکو گفته بود نشست رو در روی پوتین و بایدن و حتی دیدار زلنسکی با پوتین در حاشیه نشست گروه ۲۰ می‌تواند به شکستن یخ بحران اوکراین کمک کند. نشست گروه ۲۰ که رهبران ۲۰ کشور صنعتی دنیا در آن حضور دارند قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر(۲۴ و ۲۵ آبان) در جزیره بالی در این کشور برگزار شود. 

اگر رهبران همه کشورها در نشست گروه ۲۰ حاضر شوند، این اولین مواجهه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع جنگ اوکراین و تشدید تنش‌های فزاینده میان مسکو و غرب است.

پوتین اخیرا گفت که هنوز برنامه سفرش به بالی نهایی نشده اما تاکید کرد که طرف روسی در این نشست حضور خواهد داشت. دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه بعد از آن گفت که هنوز ترکیب هیأت روس که قرار است در نشست آتی سران گروه ۲۰ در اندونزی شرکت کند، مشخص نشده است.

این در حالی است که پیش‌تر برخی منابع خبری نزدیک به کرملین اعلام کردند که احتمالا «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه در نشست سران گروه ۲۰ در اندونزی شرکت کند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول