اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع خراسان جنوبی/برداشت ۷۰ تن زعفران خشک

این روز‌ها در جای جای خراسان جنوبی کشاورزان در حالی پاییز را پشت سر می‌گذارند که محصول گران بهای زعفران را از مزارع خود برداشت می‌کنند.

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع خراسان جنوبی/برداشت ۷۰ تن زعفران خشک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت زعفران در خراسان جنوبی اظهار داشت: در  خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت زعفران اختصاص داده شده است که در این سطح  ۷۰ تن زعفران خشک برداشت می‌شود.

جعفری با بیان اینکه قائنات پایتخت کیفی زعفران ایران و جهان نام دارد گفت: از سطح زیر کشت ۵ هزار و ۲۰۰ هکتاری زعفران در قاینات امسال بیش از  ۲۰ تن زعفران خشک برداشت می‌شود.

وی افزود: در خراسان جنوبی ۴۲ واحد بسته بندی و ۶ واحد فرآوری فعال هستند که می‌توانند ۹۳ تن زعفران را فرآوری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  ۳۲ هزار خانوار در اراضی خرده مالکی زعفران در استان برخوردار هستند گفت: اراضی که در استان خراسان جنوبی به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده عملکرد آن در واحد سطح از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

جعفری گفت: اخیرا در سند اصلاح الگوی کشت که در وزارت جهاد کشاورزی رو نمایی شد زعفران در  خراسان جنوبی یکی از محصولات مورد توجه در سبد الگوی کشت بدلیل کم آب بر بودن و اقتصاد خوب قرار گرفته است که ما هم توجه ویژه‌ای به این محصول خواهیم داشت و امیدواریم در سال‌های آینده  افزایش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

وی افزود : از ابتدای آذر ماه آغاز عملیات خرید حمایتی زعفران را در خراسان جنوبی خواهیم داشت که امسال برای اولین بار خرید دسته زعفران را در استان داریم.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول