اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

سوت‌زنی| اتهام فساد صدها میلیاردی در شرکت انسی‌ماکارون/ از قراردادهای جعلی تا بالاکشیدن چک‌های تسهیلات

براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس، افراد سودجو در شرکت انسی‌ماکارون از سال ۹۲ تا ۹۷ با قراردادهای صوری، اسناد تجاری جعلی و واریز تسهیلات به حساب شخصی افراد غیر، صدها میلیارد تومان از دارایی شرکت را به تاراج برده‌اند.

سوت‌زنی| اتهام فساد صدها میلیاردی در شرکت انسی‌ماکارون/ از قراردادهای جعلی تا بالاکشیدن چک‌های تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت انسی‌ماکارون در تاریخ ۱۷ آذر سال ۹۸ از جانب مدیریت جدید خریداری و اسناد مالی آن بررسی شد، در حالی که مدیر فعلی پس از مدتی با حجم کلان بدهی‌هایی مواجه شد که در ساختار مالی شرکت وجود نداشت، به همین علت از سهامداران سابق شرکت با اتهام جعل اسناد، تحصیل مال نامشروع، رباخواری، پول‌شویی و غیره در دادسرای ناحیه ۳۲ تهران(جرائم اقتصادی) شکایت می‌کند.

طی این پرونده، ادعاهای شاکیان از جانب کارشناسان رسمی دادگستری در امور حسابرسی و بانکی بررسی شده است که با استناد به آن‌ها و اظهارات گزارشگر به شرح فساد اقتصادی مذکور می‌پردازیم.

جعل مهر و امضای ۱۷ شرکت برای تسهیلات میلیاردی

برای کسب اطلاعات بیشتر با گزارشگر ارتباط گرفتیم که وی در رابطه با روابط تجاری شرکت‌های مختلف با انسی‌ماکارون اظهار کرد: طبق بررسی کارشناس رسمی دادگستری از ۶ بانک، امضاء و مهر ۱۷ شخص حقوقی از شرکت‌های مختلف در قراردادهای تجارتی با انسی‌ماکارون جعلی شناخته شده است، به نحوی که طبق اسناد مجعول فوق از این شرکت‌ها مانند دو مجموعه تولید آرد، تسهیلات میلیاردی به انسی‌ماکارون ارائه شد.

وی به نامه‌های سه شرکت مبنی‌بر عدم مراوده مالی با انسی‌ماکارون اشاره کرد و افزود: سه شرکتی که با قراردادهای صوری آن‌ها تسهیلات فراوانی به حساب انسی‌ماکارون واریز شده است، طی نامه‌ای به کارشناس قضایی پرونده هرگونه قرارداد مالی با انسی‌ماکارون را تکذیب کرده و کلیه اسناد تجاری با این شرکت را جعلی عنوان کردند.

این گزارشگر به تخلفات در صدور و پرداخت تسهیلات نیز تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات برای تسویه تسهیلات گذشته طبق بخشنامه‌های ۱۷۵۱ و ۳۸۷۶ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ممنوع است، با این حال بیشتر تسهیلات در همین مسیر صرف شده است، به عنوان نمونه از مجموع ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات یکی از بانک‌های تهران، تنها ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون به مصرف شرکت رسیده و بقیه برای تسویه سایر تسهیلات مورد استفاده قرار گرفته است.

وی مواردی از واریز تسهیلات به حساب‌های شخصی مدیران سابق انسی‌ماکارون و افراد غیر را نیز تشریح کرد و ادامه داد: ردیابی محل مصرف تسهیلات از جانب کارشناس رسمی دادگستری نشان می‌دهد، برخی از وجوه اسناد تجاری به حساب شخصی مدیران سابق انسی‌ماکارون و حتی افراد غیر واریز شده است، به عنوان مثال تعداد ۲۲ عدد چک از ۴۲ فقره تسهیلات یک بانک و ۳۴ چک از ۶۸ مورد تسهیلات بانک دیگر به حساب خانم ف_س واریز شده است، در حالی که وی سهامدار این شرکت نبود.

گزارشگر در پایان به روند اقدامات قضایی این پرونده پرداخت و خاطرنشان کرد: براساس مطالب فوق، سهامداران و مدیران سابق شرکت انسی‌ماکارون ۱۹ مرداد به اتهام اخلال در نظام اقتصادی ممنوع‌المعامله شده و ۱۲ مهرماه برای برخی از آن‌ها قرار جلب صادر شد، که امیدواریم در صورت صلاح‌دید دستگاه قضا حکم محکومیت متخلفان هرچه زودتر صادر شود.

لازم به ذکر است که این پرونده همچنان در حال بررسی است، به نحوی که شاکیان پرونده مدعی هستند که اعداد و ارقام تخلفات بانکی و تجاری مدیران سابق شرکت انسی‌ماکارون فراتر از هزار میلیارد است، اما تاکنون اسناد قراردادهای صوری و تسهیلات بانکی در نظر کارشناسان دادگستری نشان از فساد صدها میلیاردی سهام‌داران سابق شرکت مذکور دارد.

براساس آنچه مطرح شد، مدیران سابق شرکت انسی‌ماکارون با جعل قراردادهای تجاری از جانب شرکت‌های مختلف اقدام به دریافت تسهیلات کلان کرده است، به نحوی که براساس گزارش کارشناسان رسمی دادگستری در صدور و محل مصرف این تسهیلات تخلفاتی رخ داده است که عدم تسویه آن‌ها بدهی‌های کلانی را برای مدیر جدید بار آورده است، که امیدواریم قوه قضائیه در صورت احراز تخلفات و اثبات اخلال در نظام اقتصادی، با عاملان فساد برخورد قاطعی و انقلابی را در دستور کار خود قرار دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول