اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی در غرب عراق از گسترش فروش یک نوع سلاح دستکاری شده ترکیه

ساکنان استان الانبار عراق از گسترش فروش یک نوع سلاح دستکاری شده ساخت ترکیه در این استان و اقبال جوانان به آن ابراز نگرانی می‌کنند.

نگرانی در غرب عراق از گسترش فروش یک نوع سلاح دستکاری شده ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان شهر فلوجه در استان الانبار عراق، امروز (سه‌شنبه، 1 نوامبر) در خصوص توسعه پدیده فروش سلاح گرم ساخت ترکیه،  پس از اعمال برخی تغییرات و دستکاری‌ در آن در شهرشان ابراز نگرانی کردند.

وبگاه المعلومه به نقل از شماری از شهروندان فلوجه نوشت: «پدیده فروش یک تپانچه صوتی ساخت ترکیه پس از تبدیل آن از یک تپانچه صوتی به یک تپانچه قادر به شلیک گلوله به طرز چشمگیری در شهر فلوجه گسترش یافته است. قیمت این اسلحه دستکاری شده، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دینار است و دیگر بیشتر جوانان این نوع سلاح را در اختیار دارند. بدتر از همه این است که خودکشی با این سلاح است که به یک پدیده خطرناک بی‌سابقه در شهر فلوجه تبدیل شده است. 

به گفته این شهروندان، ارتقا و تبدیل این تپانچه درکارگاه‌های ویژه‌ای با پوشش برخی مغازه‌ها و به دور از چشم نیروهای امنیتی انجام می‌شود و فرآیند اصلاح و تهیه این سلاح به صورت کاملا مخفیانه انجام می‌شود، اما از آن‌جا که تعداد زیادی از جوانان این سلاح را به صورت غیرقانونی در اختیار دارند، این پرونده بسیار قابل تامل است.

یکی از کارشناسان می‌گوید که یکی از معایب این اسلحه تغییر داده شده، منفجر شدن آن در هنگام تیراندازی است اما حتی این امر، مانع اقبال جوانان برای خرید آن نمی‌شود.گسترش پدیده خرید و فروش این تپانچه که با گلوله‌های ساخت داخل کشور کار می‌کند، نگرانی و ترس از ارتکاب قتل یا استفاده از این سلاح در عملیات‌‌های انتحاری را افزایش می دهد، چرا که در فلوجه چندین مورد خودکشس با این نوع سلاح ثبت شده است. 

از سوی دیگر، یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با المعلومه گفت که نیروهای امنیتی در حال انجام عملیات برای ردیابی کارگاه‌های تغییر این سلاح، جلوگیری از گسترش آن، تعقیب کاربران آن و ارجاع آن‌ها به دستگاه قضایی هستند».
گفتنی است که شهرهای استان الانبار، اخیرا شاهد افزایش میزان خودکشی شهروندان عراقی است. امری که نیازمد بررسی و حل و فصل است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول