اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تداوم بارش‌های پاییزی در لرستان تا پنج‌شنبه/ هوای استان سردتر می‌شود

معاون هواشناسی لرستان گفت: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های دریافتی، از امروز تا روز پنج‌شنبه سامانه بارشی با شدت و ضعف بر روی منطقه فعال است.

تداوم بارش‌های پاییزی در لرستان تا پنج‌شنبه/ هوای استان سردتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، زینب اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی لرستان، اظهار کرد: بارش باران به شکل پراکنده و نقطه‌ای از شبانه‌روز گذشته در اغلب نقاط استان شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های دریافتی، از امروز تا روز پنج‌شنبه سامانه بارشی با شدت و ضعف بر روی منطقه فعال است.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به وقوع رگبار باران و رعدوبرق برای آسمان استان، تصریح کرد: طی این بازه زمانی برای نقاط مختلف استان و به ویژه برای امروز و فردا، علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای، رگبار باران و گاهی رعدوبرق را به همراه دارد.

اکبری بیان داشت: انتظار داریم تمرکز بارش‌ها عمدتا برای مناطق شرق و جنوب شرق استان باشد، ضمن اینکه روز پنج‌‌شنبه تمرکز ناپایداری‌ها به سمت نیمه شرقی می‌رود، با این وجود در نقاطی از شمال، مرکز و عرب نیز بارش‌هایی را به شکل خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در برخی مناطق رگبارهای باران نمود بیشتری دارند، از این‌رو آب‌گرفتگی معابر و روان‌آب و اختلال در سطح جاده‌ها محتمل است.

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه شاخص‌های ناپیداری در جو استان بالا است، گفت: بنابراین احتمال رگبار تگرگ دور از انتظار نیست، همچنین احتمال وجود رگبار برفی در ارتفاعات جنوب شرقی استان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول